Gå til innhold
Arkivverket

[#21286] Anne Hansdatter, hvor ble det av henne?


Gjest Harald Rudiløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Rudiløkken

Anne Hansdatter f. 10.7.1844 i Vågå/Sel. Ved FT i 1865 var hun på Brandvold søndre i Lille-Elvedalen. Men hva skjedde videre med henne, døde hun her eller kanskje giftet hun seg, eller flyttet hun videre? Hennes forelder var Marit Larsdatter og Hans Fredriksen fra Vågå/Sel. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Rudiløkken

Hei Hans! Dessverre så er nok ikke dette 'min' Anne. Denne Anne som giftet seg 17.10.1870 i Folldal med Erik Anderson har foreldre som heter Hans Mortensen og Anne Iversdatter, de bodde på en plass som het Grindsletten eller Grindstuen, denne plassen lå under Åseng i Heidal. 'Min' Anne kom fra Grindstuen på Nord- Sel. Men takk likevel til deg Hans. Er det andre som har tips om hvor det ble av Anne? Av hennes søsken kom 2 brødre til Dovre, (Ole og Lars) og 2 andre brødre ( Fredrik og Hans) og 1 søster til Lom.(Rønnaug)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

OK, som jeg skrev ,ekteskapet ville avgjøre. Da er vel ikke den i Lille Elvedalen i 1865 din. Men det det finnes en i Møre og Romsdal og 7 i Vågå i 1865. Det må jo være en av dem eller den på Møre? Går ut fra at du sjekket utflyttinger fra Vågå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald  Rudiløkken

Hei Hans!Det er kanskje en misforståelse ute å går her. Jeg tror at 'min' Anne er med i FT 1865 for Lille-Elvedalen, og har tjeneste på Brandvold søndre. Det er en annen Anne Hansdatter som gifter seg med Erik Anderson i Folldal den 17.10-1870. Men hvor ble det av 'min' Anne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.