Gå til innhold
Arkivverket

[#21293] Martin Bringsvor, ca 1837, drivende på ei fjøl fra Skottland


Gjest Runar Juvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Runar Juvang

Det blir sagt at Martin kom drivende på ei fjøl. I det kan det vel ligge at han overlevde et forlis og kom til vestlandet.Martin skal være født ca 1837 i Skottland. Iflg FS skal han ha giftet seg med Berte. det eneste kjente barnet skal være Severin Benjamin Matinsen Bringsvor, f. 31.5.1863 på Snadøy, Sunnmøre. Benjamin giftet seg med Anna Teodora Johansen 21.9.1874 fra Alta, (fremdeles iflg FS) som har minst like plundrete historie; faren fra Finland og mor skal være Karoline fra Stjørdal f 1852.Noen som har noe kjennskap til dette ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Myklebust

Hei! Den det er tale om her er Martin Madsson Bringsvor på Sandsøya i Sande kommune. Han vart fødd på nabogarden Voren 13/2 1822 - og døde på Bringsvor 25/12 1898. Han var gift 1842 med Berte Marie Andersd. Teige frå nabokommunen Herøy. Det er i sogeboka registrert 9 barn, derav er Severin Benjamin den yngste, det ein visste om han var at han var gift og busett Vardø.Martin var kyrkjetenar i Sande kyrkje i mange år, og har stor etterslekt på Sandsøya. Eg kjenner ikkje til han var med på noko forlis. Derimot går det ei velkjend historie om far til Vega-Martin, Mads:Mads var utkommandert til marinen, vart fanga ved slaget på Københavns red og sett i engelsk fangenskap. Etter fangetida tok han teneste med ein engelsk kjøpmann og forlova med dottera hans. Før bryllaupet tok han seg ein tur heim, overtok farsgarden og gifta seg der. Det er fortalt at ei engelsk dame følgde ei hummarskute til Sandshamn, og spurde seg føre etter Mads. Det vart fortalt henne at Mads var død. Eg trur kanskje at det kjem av ei samanblanding her at Martin skulle ha kome 'drivande på ei fjøl', og var fødd i Skottland.Mvh Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runar Juvang

Jammen dette var jo glimrende, Olav. Da betyr det at jeg kan meddele kjæresten at hun ikke, iallefall i denne grenen, stammer fra Skotland.Kan du si meg i hvilken bok kan vi finne mer om dette ?Står det også noe der om opphavet til kona til Severin Benjamin kanskje?Runar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runar Juvang

Hei igjen... Jeg finner en Mats Olsen i 1801 tellingen som da er 21 år på Worren,mao født ca 1780, og en Mads Olsen på 95 år i 1865 tellingen på Vorren, dvs født ca 1770. Kan en av disse være far til Martin ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Myklebust

Hei igjen og beklager at dette tok litt tid. Truleg er det den 'rette' Mads Olsson som er nemnt i begge desse folketeljingane, sjølv om fødselsåret varierer litt. Mads skal vere fødd 20/2 1780, datoen bør sjekkast nærmare mot kjelda. Desse personane er omhandla i bygdebøkene for Sande som finst i tre utgåver:1. Jakob Bjørlykke/Olav Liset: Soga um Sande og Rovde, 19352. Bjarne Rabben: Soga om Sande og Rovde, band 2, 19783. Olav Myklebust: Sandesoga, band 2, 1997. Den siste versjonen byggjer i all hovudsak på Rabben si utgåve når det gjeld det eldre materialet.Historien om Mads finn ein nok likevel best i den første utgåva av bygdeboka, den som Jakob Bjørlykke skreiv. Dessverre er denne vanskeleg tilgjengeleg i dag. Eg skal sjekke litt nærmare kva han har med om Mads dersom du er interessert. I så fall kan du ta kontakt med meg direkte på: OlavM@hivolda.noMvh Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.