Gå til innhold
Arkivverket

[#21298] John Nakkim og Josefine Marie Magnussen


Gjest Sigrid Svendsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigrid Svendsen

John Nakkim f.25.02.1891 d.juni 1966 Detroit Michigan USA. Han ble gift i USA m. Josefine Marie Magnussen f.24.01.1895. Ibestad. Hun emig. i 1913. De var bosatt i Detroit MI og hadde ingen barn. Er det noen som kan hjelpe med følgende spørsmål: Hvor var John født, hvem var foreldrene, når ble de gift, og når døde Josefine?Mvh Sigrid Svendsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Når jeg går inn på FS finner jeg John Nakkim f. 25/2-1894 (ikke 1891 som du skriver) og død juni 1966. Hvis 1894 stemmer kan denne Johannes være en kandidat Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Svendsen

Hei Carsten. Takk skal du ha, du har helt rett året skal være 94,og da er den du har funnet en sterk kandidat.En vielse kunne kanskje bekreftet det, men jeg finner dem ikke hverken som Nakkim eller Olsen. Jeg vet at han skrev seg for Nakkim i USA. Rart at jeg ikke kan finne Josefinrs død, men kanskje hun giftet seg på nytt igjen. Mvh. Sigrid S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

På FS finnes en Josephine Magnus som dør April 1978 i Detroit Wayne Michigan altså samme sted som John,men hun er f.2/7-1890!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Svendsen

Hei igjen Carsten og takk for at du tar deg tid, men jeg tror ikke det er riktig Josefine. Jeg er helt sikker på fødselsdatoen hennes, den har jeg fra kirkeboka og foreldrene var Johanna Eline Jacobsen f.1873 Karlsøy og Petter Magnus Kristian Pettersen f. 1866 Ibestad. Hun skrev seg for Magnussen når hun reiste til USA i 1813 sammen med sin tante Severine Strøm. hennes fulle fornavn var Josefine Marie Konstanse, men hun ble kaldt Fina. De reiste til Iowa men senere reiste hun til Minnesota hvor hun ble gift. Jeg vet ikke navnet på hennes første mann men ut fra noen gamle brev vet jeg at denne svigermoren hennes het Bendorff og drev stoff forretning i New York.De fikk en datter som het Gladys. Denne mannen døde og hun ble senere gift med John Nakkim.Hun hadde også en fosterdatter som het Charlotte. Kan disse opplysningene hjelpe tro??Mvh Sigrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Den er grei,men jeg skulle så gjerne funnet Josefine i 1900. Er det jeg som er dårlig til å leite,finner henne ingen steder. Jeg regner med at dette er faren,men ikke gm. moren til JosefineLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Svendsen

Jeg er ikke flink med data så jeg kan ikke lage lenke, men du finner henne hos besteforeldrene i Valen, Karlsøy Jakob Karlsen og Elen. Her står det at hun er født i Karlsøy, men det er feil. Fra de gamle brevene fant jeg ut at hun var komf. i Malangen. Jeg fant hennes komf. i kirkeboka og der sto navnet på faren og at hun var født på Ibestad. Det har vært sagt i vår fam. at moren døde tidlig, men jeg har ikke funnet Johannas død enda da jeg ikke helt vet hvor hun oppholdt seg. Tror ikke de var gift. Prøvde å leite på vielse og død i Ibestad, men fant ingenting, hadde litt dårlig tid da jeg var på arkivet sist. Mvh. Sigrid S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.