Gå til innhold
Arkivverket

[#21299] Kristian Hansen fra Ringerike


Gjest Heidi Morrell Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Morrell Andersen

Da min morfar Kristian Hansen ble døpt i 1891, står det at hans far var ungkar og dagarbeider Kristian Hansen, født 1874 på Ringerike, nå i Amerika. Vet noen hvor det ble av denne faren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Jansen

Det drar en Kristian Hansen 19 år fra Oslo til New York 19 juni 1891 med Montebello. Han var oppført som arbeider. Kan det være han? Har du noen flere opplysninger om han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Morrell Andersen

Nei, dessverre. Min morfar ble døpt 11. juli 1891 i Bærum. Moren het Karen Jonette Arnesen. Jeg vet ikke om han en gang visste han skulle bli far da han dro videre. Jeg bare tenker at hun må ha vært glad i ham, siden hun kalte barnet det samme navnet. Han var en veldig ung far ifølge fødselsåret. Jeg har sett denne Kristian Hansen du nevner, men siden det er et ganske vanlig navn skulle jeg ønske jeg hadde noe mer for å være sikker på at det er ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kristian 1891, er det han som bor sammen med moren Karen Hansen og mann Torkild Hansen på Dalen nedre i Aker?Det er jo litt av et sammentreff at stefaren også het Hansen. Nesten for mye av det gode. Kan det ikke være en mulighet at presten har skrevet feil far i farten, og så lurer jeg på siden faren bare skal ha vært 16-17 år og umyndig da det skjedde og moren 7 år eldre ville det da ikke blitt en sak ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Morrell Andersen

Nei, Karen giftet seg med Torkel først 5-6 år senere og Kristian (jr.) vokste opp hos dem. Torkel var fra Nord-Odal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ellef Ellefsen

Ingen Kristian Hansen er ført som født 1874 i Norderhov, Hønefoss, Hole eller Tyristrand.Vil senere undersøke resten av Ringerike, d.v.s. Ådalen, Lunder annex og Haug Annex. Svarer deg da privat. Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Morrell Andersen

Takk for at du prøver. Jeg har så lite å gå på. Man kan jo ikke være sikker på at årstallet de har skrevet er korrekt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.