Gå til innhold
Arkivverket

[#21307] dåp i Trefoldighet meninghet i Kristiania, 1877


Gjest Laila Semming Hynne
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila Semming Hynne

HeiMin oldefar Gutorm Martinius ble døpt 11. nov 1877. Jeg sitter med en kopi av kirkeboken, men kvaliteten på på den er dessverre dårlig og lurer på om jeg kunne få hjelp til å tyde den? Navnene på foreldrene tror jeg er Andreas? Semming og Elisabeth Andersdatter?. Noen av navnene på fadderene er også utydelige. Jeg lurer også på hvorfor det står to ulike datoer for når han er født? Takknemlig for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Trefoldighetskrk. Født 16/9 1876 og 2/8 1877, døpt 11/11 1877 Gutorm Martinius (ekte). Foreldre Kjedelklinker Andreas Semmingsen 1846?(Usikker på 6) og h. Elisabet Andersdt 1834. Munkedamsvn.? 47. Faddere: jernstøber Anders Magnus Dahlgreen, postbud Sven Hansen, murer? Carl Christiansen, Md.Hanna? Christiansen, Jfr. Andrea Andersen, Jfr. Amalie Hansen.Jeg skjønner heller ikke den doble fødselsdagen. Jeg antar konfirmasjonen kanskje kan klargjøre det. Han ble ikke konf. i 3-fold. så langt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

Jeg fant Andreas Semmingsen i Munkedamsvn. i Kristiania både i FT 1865 og FT 1875 med fødselår 1846. I lenken over står det også 1846 så dette er nok rette mannen. Gutorm Martinius fant jeg i Solum, Telemark i FT 1900 og fødselsår er der oppgitt til 1877, så jeg kommer til å gå ut fra dette er den riktige.Tusen takk for hjelpen til Berit Knudsen og Egil Sundelius.Vennlig hilsen Laila S. Hynne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

For fremtiden bør du legge inn slike spørsmål på Brukerforum. Da har du mye større sjanse for å få hjelp. Det var bare flaks at jeg fikk se den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

HeiTakk for tipset Berit Knudsen. Det er første gangen jeg har et innlegg her, og jeg var litt usikker på hvor jeg skulle plassere det. Jeg skal huske på det til neste gang. :-)Vennlig hilsen Laila S. Hynne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.