Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jon Oddvar Solberg

[#21319] Marta Sjursdt. Udkvitne, gift på Mossefin

Recommended Posts

Gjest Jon Oddvar Solberg

Hei! Prøver å finne forfedrene til Marta Sjursdt. gift med Josef Pedersen Mossefin den 11.okt. 1864 på Voss. I gamle papirer i vår familie står det at foreldrene til Marta het: Sjur og Ingebjørg. I kirkeboken for Voss (vielse) er farens navn: Sjur Gul. fra Ryg, Opheim. Problemet er, jeg kan ikke finne denne Sjur Gul. noe steder. Er det noen som kan hjelpe meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Krøger

Hei Jon. Se på denne linken: LenkeHer finner du nok svaret ditt. PS: Les under husmenn på Mosafinn.Nina :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Britt D. Hjeltnes

Det ble født ei Martha Sjursdatter, uegte 23.8. 1744. Foreldre : ungkar Sjur Gulliksen Bygd og Ingeborg Johannesdatter Graue.Den eneste Sjur Gulliksen jeg har funnet er f. 1820 på Bøe , Tjukkebygda. Foreldre er Gullik Sjursen og Gudve Larsdatter. Samme Sjur Gulliksen reiste til Amerika i 1844.Ingeborg Johannesdatter kan muligens være f. 1805 og datter av Johannes Olsen og Asgjerd Jørgensdatter på Graue.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Oddvar Solberg

Takk Britt! Virker som dette kan være det rette sporet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.