Gå til innhold
Arkivverket

[#21324] John Amundsen eller Dokken født 7.8.1906 Andøya?


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Brede

Jeg er på jakt etter foreldrene til John Amundsen født 7.8.1906 - trolig på Andøya. Han døde i 1967.John hadde bl.a. følgende søsken: Ingeborg og Amund. De benyttet også etternavnet Dokken.John ble gift på Sunnmøre med Any Olga Blakstad født 1920.Informasjon kan også gis til min epostadr.: odd.brede@c2i.netmvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Takk til Ketil for innspill - jeg vet imidlertid ikke om disse har noe med saken å gjøre.Selv har jeg vært innom denne familien i 1900 tellingen for Evenes LenkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

I folketellingen for Ålesund finner jeg følgende par i 1900 tellingen LenkeMen selv om Amund Dokken passer bra som far til John Amundsen/Dokken, er det trolig feil par siden mine informasjoner tyder på at mor til John skal hete Ingeborg.Ny informasjon tyder på at Ketil (innlegg 2) kan ha truffet riktig familie. Det blir nemlig sagt at John Amundsen hadde en halvbror som hette Meier - han bosatte seg i Bergen. En søster Tonny kan også stemme - hun emigrerte til Amerika og døde der nærmere 100 år gammel. Det sies også at John hadde en bror som hette Allan.Er det noen som er kjent i området som vet om John Amundsen og Ingeborg fikk en sønn John i 1906?Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

For ordens skyld gjør jeg oppmerksom på at jeg nå har funnet svar på spørsmålet om John Amundsen eller Dokken født 1906.Ketil traff riktig familie i innlegg 2. John og Ingeborg der var foreldre til min John født i 1906.Selv traff jeg på besteforeldrene i min lenke i innlegg 4. De bor også i Ålesund både i 1865 og 1875, men først i 1875 tellingen benyttes Dokken som etternavn (i stedet for Pedersen).Skulle noen ha interesse av mine opplysninger om disse familiene - benytt min e-post oppgitt i innlegg 1.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.