Gå til innhold
Arkivverket

[#21328] Adressebok for Oslo 1930-1932


Gjest Svein Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Hansen

Er det noen som kan gjøre oppslag i adressebok for Oslo i perioden 1930-1932. Anna Hansen født på Lakesvåg ved Bergen 7/6-1907. Melder flytting til Oslo 12.juli 1930.Men selve flyttingen har funnet sted i mai 1930. Den 3/12-1932 dør hun. Er det noen som kan finne ut hennes adresse i Oslo. Har prøvd folke registeret i Oslo. De var ikke villig til å gi ut adressen. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Iversen

Har 2 slektninger som dro til USA i slutten av 1800 tallet/begynnelsen av 1900-tallet.-Anna Emelie Nilsdatter eller Nilsen f:1873. Giftet seg enten i Norge eller USA og fikk etternavnet Berg. D vil jeg vite og hvor får jeg eventuelt vite dette? Vet at hun bodde i Montana, men kom hjem til norge i 1961 og døde her i 1968. Hadde dem forresten barn? Hvor ble dem gift?Lena Nilsen f:1893? Vet ikke om hun var gift eller ikke. Hadde hun barn?Begge var fra Kvænangen. Foreldrene deres heta: Nils JOhan Andersen f:1837 og Eva brita Nilsdatter f:1838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Et så vanlig navn gir ingen sikker identifikasjon gjennom adressebøkene. Men kombinasjon navn/dødsdato gir vanligvis treff i Oslo Skifteretts dødsfallsprotokoll, så ikke tilfelle her.Er det alternative slektsnavn (gift/pikenavn?)- flere fornavn, eller kan dødsdato 3. desember 1932 være feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Hansen

Hennes pike navn er Hansen.Om hun dør i Oslo eller Bergen er jeg usikker på. Men har fått opplyst fra kirkevergen i Bergen at hun dør 3/12-1932 og blir begravet 10/12-1932.Kan jo ha flytte tilbake til Bergen like før hun dør.Er begravet i Laksevåg/Bergen. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg tviler litt på Oslo. Anmeldte dødsfall er en 'åpen' opplysning og Statsarkivet i Bergen kan bekrefte/avkrefte at hun døde der. Dessuten er de litt mer imøtekommende der enn på Folkeregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.