Gå til innhold
Arkivverket

[#21348] Help needed for Tromsø


Gjest Bjørg Little
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Little

Can someone help me with a look up for Tromsø? I have Christian Halvarson and Petrea Halvarson (f. Øvre) with one daughter Katinka in the FT 1900 for Tromsø. Lenke (I hope that link works) I am wondering when 1. Katinka was born 2. any other children 3. when Christian died 4. when Petrea (Petrine Abrahamine Braage Øvre) died. I hope I did not ask too many questions. Thank you in advance for any help you can give me. Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Little

Tusen takk for raskt svar. Jeg så de bodde på Nansenplads. Kan jeg muligens få hjelp med det andre jeg spurte? Takk igjen på forhånd. Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Kristian og Petrea giftet seg i Målselv i 1873 [url="http://www.rhd.uit.no/rhdbin/vliste.asp?RR=13775>http://www.rhd.uit.no/rhdbin/vliste.asp?RR=13775Ved folketellingen i 1875 hadde de ingen barn LenkePetreas mor bor da på nabogården LenkeDatteren Kathinka Charlotte er døpt 26 Apr 1896 i Tromsø ved 'Voksen daab'. Der er det oppgitt at hun er født 18 Jul 1880. Har ikke funnet andre barn.Å finne dødsdatoer uten å vite sånn omtrentlig når vedkommende døde, er svært vanskelig. Har du noen formening om cirka når Petrea og Christian døde?Lenke til Petreas dåp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Little

Tusen takk Odd fordi du fant det du gjorde! Jeg viste ikke at hun het Kathinka Charlotte, eller hadde 'voksen daab'! Jeg er glad for og vite det. Desverre kan jeg ikke si en tid når jeg tror Christian og Petrea døde. Om Kathinka kan jeg litt mer. Hun giftet seg med Thorvald Olsen (eller Storbye) ca. 1911, jeg tror det var i Tromsø. Igjen takk. Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Hadde litt flaks og fant Christians dødsfall i Tromsø i 1905:Død 4 Mar 1905, begravet 10 Mar 1905, g.(gift), fhv (forhenværende) handelsmand Kristian Gottlieb Halvorsen, f.1838 Skjold i Ryfylke, bopel Storgt. 118.Han oppgis å være gift, hvilket skulle bety at hans kone fremdeles er i live. Vil derfor anta at hun dør etter 1906. Med vennlig hilsen Odd Villy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.