Gå til innhold
Arkivverket

[#21354] Min bestefar Hjalmar Haug f.1910 på Haug i Samnanger, Hvem var hans foreldre ?


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Min bestefar Hjalmar Haug ble født i 1910 på gården Haug i Samnanger.Kan noen hjelpe meg å finne navnet på hans foreldre? Jeg tror gården er oppskrevet i Bd.1 Samnanger. Takk for all hjelp. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg har begge bygdebøkene fra Samnanger, men finner ingen Hjalmar under Haug. Du må nok sikkert undersøke i kirkebok fra stedet.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Her er foreldrene: Lenke Min bestefar Hjalmar Johan Haug ble født i 1908. Hva står i Samnangerboken vedr. Hans far og mor?mvh Jan Frode Johansen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Side 670 i Samnanger en står det at Peder, f. 1872 ble gift med Johanna Marie Kristine f. i Borgund (etternavn ikke nevnt i S I); fabr. arb. på Tysse.Peder hadde flere søsken, 1. Ragnel Johan f. 1878 gm Magdela Ragnhilda Ingjaldsdtr Ragnhildstveit. Han var død i 1910.2. Malena Serena f. 1883 3. Anna Ragnhilda f. 1887 4. Pernilla f. 1891Faren var Peder Pederson Haug f. 1846 og mora var Malena Jensdtr Haug f. 1845Peder Pederson Haug var sønn til Peder Knutsson og Sigrid Ingjaldsdtr Tysse (Barmastølen) Han var sjølveigar på Brnr. 1 skl. 1.91 i 1890, 1910 og 1918.I S II står det at ingen av borna til Peder Pederson Haug vart buande på Haug (s. 172). Dette bruket vart difor selt til Torgils Anderson Totland f 1881. Jeg finner dem heller ikke på Ulland. Skal se om jeg finner mer i min data, navna lyder kjent da jeg har forfedre fra Haug og Tysse selv.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg har en god del stoff om dem bakover, da det viser seg at din far ell. mor er min fem-menning. Ta kontakt, så skal jeg sende deg det jeg har : kelly.petit@wanadoo.frJeg syntest nok at navna sa meg en del-:) Men det er alt for mye å poste dette her.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Min mor er Hjalmars 4-menning på morssiden og hans 5-melling på farssiden, så jeg har en _hel_ del med stoff om anene!!mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.