Gå til innhold
Arkivverket

[#21374] Folketelling 1950 og 1960


Gjest Håkon Brun
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Brun

Fins det en oversikt over antall personer på hver matrikkelgård i ft 1950 og 1960 for de enkelte kommuner? Er klar over at det er sperring på disse folketellingene, men det er samlet antall på hver gård jeg er interessert i. Når blir ft. for 1910 frigitt? mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

En del summariske data kan du nok få fra Statistisk Sentralbyrå, men jeg er usikker på hvor små enheter som oppgis. Det er 100 års sperring, mao blir FT1910 frigitt 1. januar 2011 - og hvis alt går etter planen vil den straks være søkbar i Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Svar til innlegg nr. 2 - meg gav denne matrikkel-listen svært lite. To eksempler:a: For Meraker i Nord Tröndelag - listen ser svært mangelfull ut,b: for Akershus - Aker ? - Siden 1948 må man heller lete etter Oslo som ser ut til å mangle, men fremdeles har flere bygdesamfunn. Forklaringen kan være, som det sies i innledningen, at prosjektet ble skrinlagt på et eller annet tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.