Gå til innhold
Arkivverket

[#21378] Nes på Romerike


Gjest Aini Småge
 Del

Recommended Posts

Gjest Aini Småge

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne navnet på min oldemor Oline Gulbrandsen sine foreldre? Det eneste jeg hvet er at hun var født i 1871 i Nes på Romerike. Hun hadde Iallefall 1 yngre søster som het Gina. Deres mor kan ha hett Hanna Cilia Olsen. mvh Aini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aini Småge

Tusen hjertlig takk Terje. Jeg har prøvd meg på familysearch uten hell. Kunne jeg fått den linken av deg ? Mvh Aini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pettersen

Hei igjen! Fyll ut med fars og mors navn og ingen andre felt, så får du opp både Hanna Cecilie og Gina! Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aini Småge

Takk igjen. Denne gangen gikk det.Jeg har fått oppgitt at Gina var født i 1882, men det kan jo fort bli gjordt en feil. Jeg finner dem desverre heller ikke i 1865 tellingen på Nes.Mvh Aini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Hofsødegård

HeiFra Nes bygdebok, bind II, side 448 kan man lese:Folketellingen av 1865 oppfører GULBRAND PEDERSEN fra Odalen som husmann i Nyborg.Han døde i 1876 og var gift første gang med Olea Gulbrandsdatter død 1869. Barn: Maria og August.Annen gang ble Gulbrand Pedersen gift med Hanna Cecilie Hansdatterer fra Drøbak. Barn: Oline, født 1871, Gina, født 1874. Det ser ut til at disse flyttet til Drøbak da Gulbrand Pedersen døde. Gulbrand i 1865: LenkeHilsen Dag Hofsødegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei Aini...Din oldemor Oline Gulbrandsen Larsen (Oline Gulbrandsen reg. som fornavn og Larsen som etternavn) finner du i Frogn, Akershus på 1900 tellinga sammen med mannen Jørgen Larsen og fire barn Fredrikke, Harald, Hanna og Johanne. De bodde da i 'Opsynsmandboligen (Trondstad) Håøen. mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aini Småge

Jeg må igjen få takke for all god hjelp. Det er utrolig hvor mangen dyktige og hjelpfulle mennesker det er på debattforum.Håper jeg kan gjengjelde engang. Oline og Jørgen har jeg har jeg grei å få kartlagt, men sto fast på Olines forfedre.har fått noe å jobbe med nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Hofsødegård

Hei igjenDet kan se ut som Gulbrand var født i 1813. Han står oppført som død 10 oktober 1876 og begravd 21 oktober i Aurskog kirke. Men så er dette strøket over igjen. Hvorfor vet jeg ikke.Dag H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aini Småge

Hei igjen Dag. Jeg har funnet at han ble født 23/7-1812 i Sør Odal av Ragnhild Amunsdtr.f.1766 og Peder Tostensen Dueaasen f 1761. her står jeg fast igjen,men tar meg en tur på bibloteket så får jeg håpe de kan bestille boken østfra. Aini :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Strøm

Hei Aini,Gulbrand Pedersen var min tipp tipp oldefar. I innlegg 19754 finner du de samme opplysningene som du har her. Jeg har også foreløpig stoppet opp med folkene fra Dueaasen. Jeg hadde nok også misforstått litt, og ikke fått med meg at Peder giftet seg på nytt, og at det var kone nr. 2 som flyttet til Drøbak. Hvis du finner ut noe mer tilbake i tiden, så hadde det vært morsomt å høre fra deg igjen.Mvh Morten Strøm mor-stro@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aini Småge

Hei Morten Se man det ja.Som du sikkert har skjønt er jeg etterkommer av hans andre ekteskap. Har nettopp begynt på denne delen av familien. Det er en smule tungvindt å jobbe fra Bergen med dette, men har bestemt at jeg skal iallefall finne 3 generasjoner etter Ragnhild og Peder. Har skrevet ned E-mailen din, så jeg skriver deg sefølgelig når jeg har funnet ut noe mere.Itilfelle du finner noe er min E-mail aini@c2i.net Mvh aini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.