Gå til innhold
Arkivverket

[#21389] Fødte i Fjell eller Ask i Hordaland?


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Peder Olai Jensen f. 05.04.1853 Trææt, Herdla, Hordaland gifter seg 30.07.1855 i Ask kirke, Askøy med Henrikke Karine Jespersdatter f. 30.07.1855, Kollevaag, Fjell, Hordaland. De får en sønn Jacob Olai f. 1877, død 01.11.1891 Trææt, Herdla. Er det mulig å finne ut hvor han eksakt er døpt/født. Finner han ihvertfall ikke døpt i Herdla. Vil Fjell eller Ask være en mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Du finner dem på Davanger på Askøy i 1875. LenkeHvis de fremdeles bodde der i 1877, så er barnet mest sannsynlig døpt i Strusshamn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Om du tek det med ro til eg kjem meg heim at over helga, så tenkjer eg du kan få det meste om dei folka. Men nett no vil eg på Fløyen og sjå både Bergen og strilelandet frå oven i skinande vårsol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Han er født 23. januar 1877, og døpt 4. mars samme år. Foreldrene bodde i 'Bredvik under Davanger', og dåpen er innført i Askøy kirkebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Hjertelig tusen takk til dere alle for hjelpen.Bjørn: Bergen er den flotteste byen jeg har vært i med alle sine nydelige arkitektoniske bygninger med masse historie bak. Og Fløyen i solskinn med utsikt over Bergen er noe jeg må ha med meg hver gang jeg er i Bergen, så nyt helga. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Sjølv om morgonsola forsvann, var det nydeleg på Fløyen i dag. Om du sender meg epost-adressa di til fndbred@online.no, skal eg plukke fram det eg har om dei slektene når eg er heime att på tysdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.