Gå til innhold
Arkivverket

[#21390] Jacob Thorresen, Sparbu 1801, gård Østeraas


Gjest Tommy Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tommy Paulsen

Jeg søker opplysninger om Jacob, hans far skal være en Torris Svendsen iflg FS. Jeg vet at Jacob Thorresen og Ingeborg Andersdatter ble gift 06.11.1788 Mære Under FT 1801 finnes han her LenkeEr det noen som vet noe om Torris Svendsen, evt. Jacobs famile ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei.Jeg har nettopp vært 5 uker og jobbet med slekt i Sparbu og andre steder i nord Trøndelag, i Sparbu finnes meget gode bygdebøker, og om Tørris finnes det en på Skeigården, men jeg husker ikke alle hans barn i farten. Det står om Østerås og Mære, var forresten på Mære kirkegård som ligger aldeles vidunderlig til.Håper du finner dine i bøkene, som visstnok var 7 bind.Hilsen Sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Karlsen

I bygdeboka for Sparbu og Ogndal bd.3 s. 413 finner vi Jakob Tørrisen Lø. Han kjøper Østerås i 1788 og det står følgende: Jakob var f. i 1765, men ikke i Sparbu, og han hadde vel tjent på Lø en tid da han samme år som han kjøper Østerås gifter seg med Ingeborg Andersdtr. Rannem, f. 1767. Barn: Anders f. 1789, Beret f. 1792, Nils f. 1794, Kjerstine f. 1798, Rakel f. 1801, Kristian of Rakel f. 1810. Jakob dør 1823, Ingeborg i 1855. Du finner mer om Jakob og hans etterkommere i nevnte bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.