Gå til innhold
Arkivverket

[#21396] Ellingsen Florvåg/Flørvåg fra Askøy/Studshavn


Gjest Frank Gerald Lien
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Gerald Lien

Jeg håper på deres hjelp til å finne ytterligere opplysninger om far og datter;Johan Bertin Ellingsen Florvåg/Flørvåg født 1872 i Askøy eller Strudshavn. Han ble gift med Pauline dtr av Ola Pålson 1832/43-1919 g. 1866 m. Synnøv Jensd. 1836/37-1910 på Myren under Eid prestegard, i Eid Romsdalen.Johan og Pauline fikk barna Signe f. 1905 og Erling Lasse f. 1908 i Eid før de reiste fra stedet, muligens til Johans hjemtrakter - Askøy eller Strudshavn (hvor er dette stedet?).Johan og datteren Signe er (tilbake) i Romsdalen (Molde)i 1923, da er Johan enkemann.Jeg håper på deres velvilje og hjelp til å finne ytterligere opplysninger om disse personene.Med vennlig hilsen Frank Gerald Lien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Send meg eposten din til fndbred@online.no, så skal eg sjå kva eg finn i Askøy litt ut i neste veke.Askøy ligg rett utom Bergen, og Strusshamn var den gamle kyrkjestaden i Askøy sør på øya, med kyrkje frå 1742.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det ser ikkje ut til at JBE, kona og borna kjem attende til Askøy. I alle høve finn eg ikkje spor etter dei i kyrkjebøkene.Når det gjeld slekta elles til JBE, vil eg kome attende til den når eg har fått rydda dei litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.