Gå til innhold
Arkivverket

[#21417] Anders Ottes. Espesæt./Y. Reksten i Kinn , Sunnfjord g. 1780 .Hvem er han ?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Anders Ottesen giftet seg i Kinn prestegj. i Sunnfjord 09.06.1780 med Elen Andersdatter Puseviken.Det var da oppgitt Espesæter/Ytre Reksten som føde/bosted. Han skal være født rundt 1750.Men jeg kan ikke finne noen som passer i døpte i Kinn 1729-1785.Er der noen som kjenner til Anders og Elen , og som kan bidra med noen opplysninger? Her er familien i 1801. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har bare funnet 2 som kan passe med årstall, men ikke sted.Fødte i S&F: Anders dpt. 8/6 1754 Sogndal(1420), Otto Anders. Amle og Kari Olsdt. (Brechen)Og så en på Familysearch (usikker) Anders dpt. 20/8 1751 Askevold S&F, Othe Gield.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for svaret Berit. Jeg har vært inne på tanken selv , men mangler bevis.Imidlertid er der en Otte som får barn på Norbotten i Bremanger midt på 1700 tallet.Men jeg kan ikke finne at han fikk en sønn Anders. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Med god hjelp fra Kenneth Bratland har jeg funnet at Anders Ottesen var født på Liset i Askvoll/Vefring som sønn av Otto Andersen f.ca 1705 Nedre Standal i Kinn d.1763 på Liset og hustru Marit Olsdatter Liset.Dermed falt nok en brikke på plass i det store slektspuslespillet mitt.Hjertelig takk for hjelpen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.