Gå til innhold
Arkivverket

[#21422] Kristian (Christian) Kautz født 1671?? datter Rosnina Kristansdatter


Gjest Arild Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Andersen

Jeg årøver å finn Kristian(Christian) Kautz født 1671 'skomaker', bosted Salmakerstuen, Ullensaker Han var gift med Lisbeth Kristoffersdatter født 1682, Østre Ullern i Ullensaker. Kristian kautz er oppgitt å være Tysker i Ullensakwer gamle bygdebøker.Deres datter var Rosina Kristiansdatter født 1720 gift med Erik Bårdsen, født 1717-1750 på Taugland i UllensakerHar noen noe informasjon om hvor denne Kristian Kautz kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

På FS finnes en Kristian Kautz f. 18/12-1671 i Esslingen, Neckarkreis, Wuerttemberg, Tyskland. Far Andreas Kautz og mor Anna Besamer. En Kristian Kautz gifter seg med Lisabeth Christoffersdtr. 4/5-1716 i Ullensaker mvh Carsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Andersen

Ja det stemmer, den har jeg funnet også, men jeg mener å huske at denne Kautz giftet seg i tyskland ifølge FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Arild! Jeg har også disse to som aner... 7x oldefar etter det jeg kan se!Jeg har notert at Christian Hansen Kautz og Lisbeth Christophersdatter (Ullern) giftet seg 4. mai 1716 i Ullensaker Kirke.Jeg har også notert at Kristian var fra Breslau.Jeg har ikke sjekket disse opplysningene selv, de er fra en annen etterkommer av paret. Dessuten har denne personen notert at Rosina ble gift med en Ole Olsen Sagen fra Sørum........... så, dette må sjekkes nøye.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei Laila Hyggelig å treffe noen med samme aner på denne kanten Hvis han het hansen til etternavn ville nesten tro at han er født i Norge mens hans far er fra tyskland. Men vi får lete videre med dette som utgangspunkt Takk for svaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.