Gå til innhold
Arkivverket

[#21439] Elsebet Barbara Handingmann 1651-1737 Skapal


Gjest Arild Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Andersen

Etter det jeg vet var Elsebet Barbara Handingmann , Skapal 1651-1737 gift med Erik Hofuersen 1638-1708 fra Lier, Brøttum, RingsakerVar hennes foreldre Mogens Hansen Handingmann 02.09.1624-30.06.1660 Dragonkaptein, Skappelgaard Brandsrup i Danmark gift med Maren Torbernsdatter Skaktavl 1624-18.03.1717 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

I Brøttumsboka under Lier står følgende:Erik Hoffuersen, f. 1638, d. 1708, eier 1674-1708, gm. Elsebeth Barbara Mogensdtr. Handingmand fra Skappal på Ringsaker, f.1651, d. 1737, med henne kom Handingmand - Skaktavlslekten inn på Brøttum. De hadde forøvrig 6 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest arild andersen

jeg trenger hjelp til å finne ut av hvem de 6 barna er til Erik Hoffuersen, f. 1638, d. 1708, eier 1674-1708, gm. Elsebeth Barbara Mogensdtr. Handingmand fra Skappal på Ringsaker, f.1651, d. 1737, med henne kom Handingmand - Skaktavlslekten inn på Brøttum. De hadde forøvrig 6 barn.Jeg har lett på linken i innlegg 2 men finner kun 1.Jeg ønsker å vite om de hadde en sønn som het Hofuel eriksen , Lier Brøttum, senere på Mæhlum gift med Eli Cristensdatter, Mæhlum.mer vet jeg ikke...håper det er noen som kan hjelpe meg videre for å sikre linje fremover i tid. arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Jeg anbefaler at du går på biblioteket og bestiller bygdbok for Brøttum og bygdebok for Veldre. Der finner du gardene Lier og Mælum gnr 28 bnr 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.