Gå til innhold
Arkivverket

[#21440] Arthur Knudsen,født 1890 , til USA 1924. Søker informasjon.


Gjest Mary Avdal Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mary Avdal Knudsen

I 1924 reiste min manns bestefar med båt til USA,han ankom USA 7 oktober. Arthur Knudsen var født 11 august 1890 i Kristiansand. Han reiste alene, og siste bopel var Lindenhurst New York. Ut fra SSN 100-03-5594 ser vi det er oppgitt en rekke adresser bl annet: American Venice, Suffolk, Fara Park, Suffolk, Heer Park, Suffolk, Venetian Shores, SuffolkI løpet av 46 år frem til han døde i 1970 vet familien ingenting om livet hans i Amerika.Jeg søker hjelp for å finne eventuelle slektninger, eller mennesker som kjente/visste om han. Også informasjoner om hvordan jeg skal gå frem for å finne ut mer om han er velkomne.Med vennlig hilsenMary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Kaasin

Hei MaryJeg skulle gjerne hjelpe deg, men er ingen Amerika ekspert. Mange nyere opplysninger er utilgjengelige av sperredatoer på arkivene.Men kanskje avisarkiver hadde vært et mulig sted å starte. Ser Ancestry.Com har gratis 14 dg test av avisarkiv søk. Lykke til... mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

En avis fra området fra siste kjente bosted har vel Obit'n (dødsannonse) fra 1970, dødsdato kjenner du vel. Denne Obit'n vil da gi opplysninger om eventuelle etterkommere/ektefelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Laila N. Christiansen

Med Mary A. K. ved min side på Jessheim Bibliotek, har vi nå funnet Arthur Knudsen på Ellis Island her:LenkeVi jobber med å finne mer i dette minutt. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.