Gå til innhold
Arkivverket

[#21441] Familien Ulrichson fra Arjeplog, Sverige


Gjest Otto Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Otto Jørgensen

For en kollega til min kone har jeg fått spørsmål om en familie.I folketellingen 1875 for Rana Bjeldaanes Lenke finner vi familien, bla. Anne Sofie Ulrichsen, f. 1848 Hun ble gift i Rana og døde i 1939. Det vi prøve å finne er hennes fødested og hennes foreldre i Arjeplog.Resten av familien som er nevnt i FT1875 dro til USA. Særlig er det stor interesse knyttet til hennes bror Frans f. 1864Etter hva som sies skal deres far være en Ulrik Granstrøm fra Adolphstrøm, i Arjeplog.Noen som har gode tips eller aller helst hele svaret ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Frans Oscar Ulrichsson døpt 3.3. 1864 i Arjeplog. Foreldre Ulrik Granstrøm og Anna Kajsa Jonsdotter. mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Takk skal du ha. Da er dette familien som vi finner i FT 1875 på Krogstrand (ikke i Ranaboka) LenkeVet noen om hvorfor hele denne familien forlot Sverige?Eller noe om familien i Sverige?Søking på telefonkatalogen finner Granstrøm i Sverige, men jeg antar at det er et relativt vanlig navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Marianne Sulesund

Avlingene slo feil, lange vintre. Svært mange forsøkte å ta seg til 'havlandet' Norge. Mange barn ble også sendt avgårde for at hvertfall de skulle overleve, de vokste opp gjerne som pleiebarn/i tjeneste på en gård. Min egen tiptipoldefar kom med hele familien på reinskyss til Ofoten i 1865. mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.