Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Pål Gjerde

[#21474] Peder Knutsen Stokke, bosatt Gjerde Norddal

Recommended Posts

Gjest Pål Gjerde

Hei !Jeg forsøker å finne opphavet til Peder Knutsen Stokke (1751-1804), gm Kari Madsdatter Gjerde i 1781 og bosatt på Gjerde, Norddal. Det er en gård som heter Stokke i Sunnylven, men jeg har ikke greidd å finne noen personer i bygdeboka som kan være i slekt med Peder.Er det noen som har tips om hvor Peder kan komme fra ?All hjelp mottas med takk !Pål

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Pål Gjerde

Vil bare legge til at jeg har fått svar på spørsmålet mitt, Peder Knutsen var fra Stokke i Geiranger, han var blitt glemt i bygdeboka.mvhPål

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest T. Grindheim

I mitt slektstre har jeg registrert en Peder Pedersen Gjerde. Han var født i 1751. Gift med Kari Mathisdtr. f. 1756. Fikk en sønn i 1781 som ble kalt Mads. Begynner å ane at noe av dette kan være det samme som du har. Vet ikke om alt jeg har rett. Hvis du vil sammenligne og eventuelt hjelpe meg med å finne ut om jeg har noe feil ville det vært flott. Du kan maile til meg på denne adressen: t.grindheim@hjemme.no Mvh Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger-Johanne Indrestrand

Hei Pål Gjerde.Ved søk i gamle innlegg kom jeg over dette, og ble interessert. Peder K. Stokke er min tip-tipoldefar, og også for meg ble det stopp der. Du sier du har fått vite at han er fra Geiranger, nå har jeg prøvt å finne han i den scannede kirkeboka, men finner han ikke, kanskje jeg ikke er flink nok? Kanskje vi er i slekt også?Egentlig er det kanskje ikke riktig å ta dette opp igjen i dette forumet, men du kan kontakte meg direkte på E-mail ingindre@start.no dersom du det vil. mvh Inger-Johanne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.