Gå til innhold
Arkivverket

[#21479] trege søk i dag


Gjest Hans Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Myhre

Nå er det omtrent ikke mulig å få svar på søk i folketellinger etc. får omsider et utvalg, trykker så for videre, det bare surrer og går uten noe resultat, værre enn lus på en kjærekost.Hva er galt akkurat nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg er svært interessert i tilbakemelding om det gjennom lengre tid (meir enn 5-10 minuttar) går tregt. Gje i så fall opp tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Ved 13. tiden kom jeg bare ikke videre ved søk på folketellingene, fikk opp ett navn, videresøk på bosted virket ikke, det bare surret og gikk uten resultat som om hele greia hang seg opp. Ga opp etter en halvtime på samme søk. Prøvde heller Registreringssentralen, der går det så det suser. En annen ting.Hvorfor kan en ikke søke på fornavn og etternavn samtidig? Når en ber om begynner på og skriver tre bokstaver på etternavn, hvorfor må en plukke i lista når en likevel ønsker alle skrivemåtene? Tungvint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Ein får ikkje i pose og sekk samstundes. me har lagt opp til mykje meir fleksibelt søk enn det som er vanleg, m.a. ved at ein kan velja Inneheld. Men om ein då gjorde det slik at folk kunne få opp alle utan manuelt val, ville det kosta uforholdsmessig mykje ressursar i ein del tilfelle. Det ville føra til stopp hos oss, rett og slett. Då måtte me i tilfelle ha gjeve opp inneheld. Men eg skal tenkja etter om det finst ein måte å omgå problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

'Inneheld' er en meget nyttig funksjon, særlig for FT 1801 hvor navns skrivemåte overgår all fantasi. Inneheld 'tru' gir omtrent alle mulige former av Gjertrud f. eks., (aller helst bør man velge 't*ru' for å fange opp alle).Nok om det - jeg ønsker å beholde de søkefunksjoner som finnes - selv om søket av den grunn skulle bli noe tregt iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamscaag Berntsen

Fra kl.16 omtrent har det oppfylt kriteriene under (4). Også tidligere dag korte perioder med treg/ingen funksjon.Til Astrid, ja til det første, men det utelukker ikke det andre (om jeg har oppfattet det rett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Geir, du har rett: Inneheld utelukker ikke det andre, skal vi tro Jan på hans ord.Det stemmer også at alt gikk tregt fra noen minutter før fire.Men nå er visst alt i orden.Jeg er tålmodig - skyldes sikkert at jeg er pensjonist og har tid til å vente -).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.