Gå til innhold
Arkivverket

[#21480] Lars Trulsen Aaning g. 20.2.1774 i Stryn (Innvik) med Malene Rasmusdatter Erdal


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Brede

Lars Trulsen Aaning giftet seg 20.2.1774 i Stryn med Malene Rasmusdatter Erdal.Dette finner jeg ved å slå opp på gifte i Innvik her på Digitalarkivet. Jeg har for tiden bygdeboka for Innvik-Stryn på hjemlån, men er ikke i stand til å finne 'riktig Rasmus Erdal' som far til Malene. Boka har stort sett bare brukerne på de enkelte gårder medtatt uten angivelse av barn.En annen Rasmusdatter Erdal som jeg også har problemer med er Birthe som giftet seg 8.6.1755 i Stryn (Innvik) med Jon Jocumsen Flo.Kan noen hjelpe meg med anene til disse to Rasmusdøtre Erdal?Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Som du gjerne veit, gjekk kyrkjebøkene for Innvik med i ein brann i 1750, så her må du nok prøve deg i skifteprotokollane. Der er fleire Rasmus Erdal der (registeret ligg her på DA).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Svein Arild Bergset

Malene Rasmusdatter Erdal er truleg dotter til Rasmus Jørgensen Erd. og Ragnhild Lassesd. f. Nedre-Flo. Dvs ein Rasmus frå Larsbruket.Eg finn i farten at Malene og Truls har fått 4 born. Dei einaste fadderane med Erdal som gardsnamn er Giertrud og Lars, dvs truleg dei som var på Larsbruket på slutten av 1700-talet.Ein annan leietråd er at mor til Ragnhild var ei Malene.Den andre Rasmusdottera virkar litt meir usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.