Gå til innhold
Arkivverket

[#21486] Elsebet Hovelsdatter 1708-1742 Mæhlum Ringsaker


Gjest Arild andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild andersen

Elsebet Hovelsdatter , Mæhlum 1708-1742 var gift med Ole Olsen , Dalaust, veldre 1703-1757Er Elsebet Hovelsdatters far og mor Hofuel Eriksen, Veldre død 1710 og Eli Christensdatter MæhlumMer informasjon har jeg ikke Men datter til Elsebet og Ole Er i mine registere Ales Olesdatter 1736-1780Vet noen noe om dette datter-foreldre forholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Geir Thorud

Hvis du spør om Elsebets foreldre, så er det du skriver riktig iflg Bygdebok for Veldre side 256.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Skifteprotokoll 1706-13 s.245 b: Mælum i Ringsaker: Hovel Eriksen død, skifte 1/12-1710. Han gift med Eli Kristensdatter. Barn: Elsebeth. Skifteprotokoll 1739-43 s. 670 b: Dalaust i Ringsaker: Elsebet Hovelsdatter død, skifte 7/12-1742. Hun gift med Ole Olsen. Barn: Andreas 14 3/4, Hovel 7 1/2, Guttorm 3, Ole 3/4, Ales 5 år. Skifteprotokoll Ringsaker 1739-43 side 575 b, Mælum i Veldre i Ringsaker, Eli Kristensdatter død , skifte 15/6-1742. Hun g.1) Hovel Eriksen ,død, g.2) Guttorm Oudensen. Barn: Elsebet g.m. Ole Olsen Dalaust Hallebohr Guttormsdatter 21 1/2. Kirkebøkeene i Ringsaker starter i 1734, det som er før det er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest arild andersen

jeg drister meg inn med et nytt spørsmål i dette temaet vedrørende Elsebet og Ole Olsens datter Ales 5 år (innlegg 4)Jeg har opplysninger i min base om at hun var gift med en Ole Monsen,Dalaust, Veldre født 1731De skal igjen ha hatt en datter ved navn Elsebye Olsdatter født 1758 som ble gift med Ole Andersen Trettsveen, Veldre.f 1749.Jeg har ikke fått skaffet med tilgang til hverken kirkeboka eller bygdeboka enda.Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut om min hypotese for slektslinje stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Jeg har noe om denne slekta, men jeg har ikke fulgt opp etterkommere av Ole Andersen Trættsveen. Jeg har noen andre linjer fra Dalust framover mot våre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei Thor...Hyggelig å se respons på mitt innlegg Har du noe som kan bekrefte min slektlinje fra Ole Andersen og bakover 2-3 generasjoner slik jeg skriver i innlegg 6?for øvrig så er min slektlinje fremover i tid slikOle Andersen søn: Nels Olsen, Syverstuen f25.03.1798 barnebarn:Kristine Nilsdatter Jemsis f. 1835 oldebarn: Martin Andersen f. 12.12.1867er dette ne som er kjent for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.