Gå til innhold
Arkivverket

[#21503] Selje-Vågsøy 1800-1830


Gjest Elisabeth Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Elisabeth Sande

Ei Sussane Kristensdtr, f ca 1825, g.m Anders Olsen, Indre Honingsvåg, f ca 1823. Hvor kommer Sussane fra, og hvem er hennes foreldre, når er de født? Mvh Elisabeth Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Tor Kvien

Her er foreldrenes ekteskap:LenkeChristen Hansen er ikke nevnt i bygdeboka. Yrket 'fuksmand' kjenner jeg ikke, men kanskje noen andre gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

'Fuksmanden' er eit strålande døme på ein ulempe ved digitaliserte kjelder. Her har vedkomande som sat og skulle skrive av sikkert ikkje vore så veldig driven i gammal skrift. Så les han/ho ein stor E med ei god sløyfe under linja som ein F. Liten n kan godt lesast u, k-en er grei, og ein liten e kan lesast som s.Dermed er det skapt eit problem for dei som seinare brukar denne kjelda på DA. Eg har sidan den forrige debatten hatt føre meg kyrkjeboka på film, og det er ikkje det minste tvil om at det er Enkemand der står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.