Gå til innhold
Arkivverket

[#21506] kjennskap til Skåne i Sverige?


Gjest Torill Norseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Norseth

Jrg leter etter en Anders Gustav Johansson som skal være fra Skåne,f,ca1845-46. Han flyttet til Norge og i 1900-tellingen står fødested oppført som Letkjøbking.Er det en forvansking av Lindkjøping? Han døde 6-4-1925 i Oslo. Han snakket skånsk, og jeg ville gjerne vite hvor i Skåne han kom fra. Han var gift med Kathrine Olava Johansdatter Fotland fra Egersund.Hilsen fra Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg sjekket Anbytarforum: Landskap = Skåne og under Socken fant jeg bare Løddekøpinge som kunne ligne. Det var det eneste sognet som begynte på L og sluttet på køping

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Et svar på spørsmålet 'Kjennskap til Skåne i Sverige?':se 'Skånsk litteratur för släktforskare', av Olof Cronberg, Ingrid Gottfries och Guno Haskå, utg. av Skånes Genealogiska Förbund 2000. ISBN 91-630-9856-3. 448 s. Et eksemplar finnes i Norsk slektshistorisk forenings bibliotek i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Kalmér Savjord

Hei Torill!Søk på demografisk databas södra sverige. Der finner du flere kirkebøker.Kjempebra side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Norseth

Løddekøpinge,hvor i Skåne er det? Takk til Tore for tips om litteratur. Tror du den kan bestilles på biblioteket? Vennlig hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.