Gå til innhold
Arkivverket

[#21510] Hvor er det blitt av Østfold (Glemmen) i FT-1875


Gjest Tom Askerøi
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Askerøi

For noen år siden noterte jeg bl a følgende om Tobias Jacobsen:'gråstensmurer, bodde på gården Kniple i Glemmen ved FT-1875. Født 1841.'Men nå kan jeg ikke finne igjen fyren, eller gården, eller kommunen. Hvor har det blitt av det?Det har ikke havnet under Fredrikstad heller - for det kan jeg heller ikke finne i 1875.Kan ikke se at det ligger hos RHD eller hva det heter, heller...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Hm. Men den MÅ ha vært det. For ellers hadde jeg ikke ant at han bodde på Kniple, noe han verken gjorde i 1865 (da jeg overhodet ikke finner ham) eller i 1900...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Ja - jeg tenkte også på den muligheten. Men jeg kan ikke huske (eller finne) at temaet har vært oppe her (dvs i Brukarforum). Da gjenstår vel bare EN mulighet: jeg må selv ha lest den fra perm til perm (eller i hvert fall fra perm til Tobias dukket opp) på Riksarkivet.Når jeg noterer kilde får jeg visst også notere HVOR og i hvilken form jeg har lest den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.