Gå til innhold
Arkivverket

[#21519] To skifter i Brandsøy.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Det er skifte etter Jon Olsen Tirdal/Terdal i Brandsøy prot. 13a side 57 1742-1763.Han var gift med en Helge Haldorsdatter.Det er skifte på Andalen i Brandsøy i prot. 7b side 310 1761-1763 etter en kvinne med samme navn.Jeg lurer på om det kan være kona til Jon.Kunne jeg få vite hvem som er nevnt i disse to skiftene? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Helga Haldorsdatter Andal ble det skiftet etter 26. mai 1761, til enkemann Anders Baarsen, men såvidt jeg kan se uten at barn nevnes.Skiftet etter Jon Olsen er datert 17. juni 1745. Enkens navn var Helge Haldorsdatter, og barna var Kari, gift med Anders Olsen Pudservigen, Baarnj, 16, og Orloug, 12 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for raskt svar , og det på selveste 1ste mai.Skiftet etter Jon Olsen bekreftet det jeg håpet på, nemlig at Jon og Helge var foreldrene til den Kari Joensdatter som var gift med Anders Olsen Pudservigen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.