Gå til innhold
Arkivverket

[#21524] Rasmus Iversen, fra Echeland i Herløe. Gift 2 ganger på Askøy


Gjest Roald Sjursen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roald Sjursen

Søker etter informasjon om Rasmus Iversen fra Echeland i Herløe prestegjeld. Født ca 1770 og døde 10/6-1824 på Kleppestømyren på Askøy[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=ASKOYDOD&variabel=0&postnr=2584&fulle=true&spraak=n>LenkeHan giftet seg to ganger på Askøy. Først med enken Rachel Jensdtr Lenke og senere med Helge Olsdtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

I en militærrulle 1749-1777, under gården Eikeland er Rasmus Iversen innført 1772, 1 år gammel. Av oppsittere er nevnt Iver Andersen, innført 1755, 24 år gammel, død 1768. I tillegg er nevnt Iver Andersen innført 1769, 35 år gammel. Håper dette var til hjelp. Mvh. Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Eg har ein teori om at Rasmus sine foreldre var Iver Andersen på Eikeland og Brita Jacobsdtr. frå Gripen i Meland, men eg har ikkje dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Takk til dere begge. Nå har jeg ihvertfall noen navn å søke etter vedrørende verifikasjon. Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Om du finn ut noko: Set pris på om du lagar eit innlegg om dette. Rasmus Iversen er ein av forfedrene til sambuaren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Jeg tror at jeg skal ha noen opplysninger om slektene på Eikeland bl.a. Må bare se om jeg kan finne det et sted. Skal komme tilbake dersom jeg finner noe. Mvh.Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Trodde jeg hadde opplysninger, men kan ikke klare å finne de.Har sendt en forespørsel til forfatteren av bygdeboken for Meland, i et lønnlig håp om at han kansje skulle ha noen gode opplysninger. Skulle det dukke opp noe, ligger jeg det inn på denne siden. Mvh, Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.