Gå til innhold
Arkivverket

[#21541] Gloppen/Vereide 1750-1800


Gjest Aud Karin Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Karin Sande

En Morten/Martin Simons f ca 1773 skal ha vært gift 2 ganger. 1 gang med Johanna Jørgensdtr f ca 1780. Morten/Martin skal vist ha giftet seg med ei søster av Johanna, Inger Jørgensdtr f ca 1784. Er usikker om det siste giftermålet er rett kone. Men jeg kan ikke finne ut hvor Morten/Martin kommer fra, hvem hans og Johanna sine foreldre var? Hvor de kommer fra og når de er født?Mvh Aud Karin Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg tror ikke dette er samme mann. Martin Simons. Løkkebø får tre barn med Inger Berendtsdtr. på Løkkebø 1802-1807. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og her finner du trolig Martin/Morten i 1801 tellingen for Gloppen på gården Solem. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Karin Sande

Takk for informasjonen. Nå kan jeg kanskje komme videre. Han har nemlig vært vansklig å spore. Mvh Aud Karin Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei du må bare ta kontakt hvis du vil ha mer opplysninger om foreldrene til Johanna. Hun er søster til en av mine forfedre, Inger som er nevnt i debatten her. Det artige er at Johanna og Martin/Morten ga de samme navna til sine barn som hennes søster Inger og mannen Morten gjorde. Her er det mange navnelikheter.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.