Gå til innhold
Arkivverket

[#21542] I tjeneste hos Fritjof Nansen på Polhøgda


Gjest Kjell Mo
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Mo

Hans Oskar Mikaelsen f. 1862 i Waaler, Østfold, var en av min morfars brødre og gift med Kristine Pettersdotter f. 1862 i Sverige. Hans Oskar var murer og skal ha arbeidet hos Fritjof Nansen på Polhøgda.Sønnen Kristian Marinius Mikaelsen f. 1889 i Aas og hans kone Ragna Juliane Johannesen f.1883 i Horten fødte 15.4.1910 sønnen Petter Kristian Julius Mikalsen. Kan noen hjelpe med å finne ut om Kristian Marinius og Ragna Juliane ble viet og sønnen døpt i menigheten hvor Polhøgda ligger (Bærum eller Vestre Aker?). Andre barnet til Kristian Marinius og Ragna Juliane ble født i Horten i oktober 1911.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kjell Mo

Ifølge kirkeboken over konfirmerte 7.12.1924 i Horten ble Peter Julius Kristian Mikalsen født 15.4.1910 i Kristiania. Foreldre var Kristian M. og h. Ragna f. Solberg. Adresseboken for Kristiania viser at syerske (Steen og Strøm) Ragna Solberg bodde i Munked.vn. 25 B i 1909. Jeg kan ikke finne henne i adresseboken for 1910, hun er vel da antagelig gift med Kristian Marinius Mikaelsen. Jeg har ikke funnet sikkert hans adresse i Kristiania i 1909/1910 - han begynte ved marineværftet i Horten da han flyttet dit i 1910/1911.Kan noen hjelpe med å finne hvor Petter Kristian Julius Mikalsen ble født i Kristiania 15.4.1910. Jeg har ikke funnet ham i følgende menigheter: Trefoldighet, Johannes, Grønland, Garnisonen, Kristiania Bys Arbeidsanstalt og Nordstrand, heller ikke i Bærum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Tok en kjapp titt i Fødselsstiftelsen, han er ikke født/døpt i månedene rundt april der heller.Ser at Oslo Domkirke ikke er filmet, anbefaler deg en tur til menighetskontoret der, for å få se boken.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Mo

Takk for hjelpen, Laila. Jeg skal oppsøke menighetskontoret så snart jeg har anledning. Er det noen som har tilgang til andre kirkebøker i Oslo hvor det er mulig å finne døpte i 1910?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Kjell Mo

Petter Kristian Julius var heller ikke registrert som døpt i Oslo Domkirke. Har andre flere gode forslag?mvh Kjell Mo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Kjell Mo

Peter Julius Kristian Mikarlsen ble døpt 15.05.1910 i Tøien, Kristiania. Ragna Juliane Johannesen f. 28.02.1883 ble viet 13.06.1909 i Fagerborg kirke med Kristian Marinius Michalsen f. 04.05.1889.FT 1910 viser at oppslager Kristian Mikalsen f. 04.05.1889 i Aas bodde i Tøiengt. 34 i 1910 sammen med Ragna Mikalsen f. 28.02.1882, sønnen Peter Julius Mikalsen f. 15.04.1910 og Kristine Mikalsen f. 30.01.1862 i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.