Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kjell Mo

[#21544] Margit fra Aas i Akershus

Recommended Posts

Gjest Kjell Mo

Karen Marie Mikaelsdatter f. 2.4.1870 i Vestby fødte 7.7.1904 en datter i Aas som fikk navnet Margit. Faren var Harald Pedersen f. 1878. Margit ble konfirmert i Aas 3.10.1920. Margit er kusine til min mor, og jeg ønsker hjelp til å finne ut hva som skjedde videre med Margit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Mo

Kan noen hjelpe med å finne ut hva som skjedde med Margit etter at hun var konfirmert? Min mor heter Aase Bjørg, er født i Sandefjord i 1921 og giftet seg i 1946 med Asbjørn Mo som døde i 1989.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Mo

Er det noen som kjenner en person med gode lokalhistoriske kunnskaper fra Ås som det er mulig å ta kontakt med for å finne svar på mitt spørsmål?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Mo

Moren til Margit, Karen Marie Mikaelsdatter, arbeidet ifølge FT 1900 på gården Halle i Aas. Kan det være til noen hjelp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Mo

Har på nytt forsøkt å lete etter Karen Marie og datteren Margit i kirkebøker for Aas, men uten resultat. Prestekontoret i Aas har også på nytt lett etter spor i sine registre, men uten å lykkes.Da moren til Karen Marie, Anne Marie Mikalsen, døde 19.2.1922 i Aas, står Karen Mikalsen (51 år), adr. Berg, oppført i lensmannens dødsfallsprotokoll som arving sammen med broren Andreas (41 år), ukjent adr. i Kristiania, Hans (53 år), ukjent adr., samt to søsken hvis navn og adr. var ukjent. Den ene av de var min bestefar. Kan noen der ute hjelpe meg å finne flere opplysninger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Mo

Hei Marie!Takk for tipset. Jeg hadde oversett ditt innlegg, beklager. Etterlysningen har ligget ute på http://www.skislekt.no i noen få dager, foreløpig uten tilbakemeldinger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.