Gå til innhold
Arkivverket

[#21554] Gunder Erichsen og Berthe Nielsdatter, Kvinherrad / Fana


Gjest Nils Johan Fosli
 Del

Recommended Posts

Gjest Nils Johan Fosli

Jeg søker opplysninger om Gunder Erichsen og Berthe Nielsdatter 1744-1795 de bodde på Fiøsangerhaugen i Fana fra 1780 til 1795. De hadde barna Marthe 1777-1817, Erich 1780-før 1795 Madlie 1782-, Jon 1783-1783 og Berthe Mallene 1788-.Gunder Erichsen og Berthe Nielsdatter var sannsynligvis fra Kvinherrad og antagligvis identisk med Gunder Erichsen og Brite Nielsdatter gift 1776 (Family search).Min 'Gunder Erichsen' er kanskje identisk med Gunder Erichsen døpt på Husnes, Kvinherad 13.1.1743. Gårdsnavnet Undarheim.Håper det er noen som har kjennskap til Gunder og Berthe.mvh. Nils Johan Fosli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dette har du vel muligens alt funnet selv? Men det kan være greitt å sette opp lenker.ERICH GUNDERSEN [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=FANADOEP&variabel=0&postnr=3430&fulle=true&spraak=n>Lenke JON GUNDERSEN Lenke BERTHE MALLENE GUNDERSEN LenkeMADLIE GUNDERSEN LenkeBerthe's død :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Johan Fosli

Hei.Jeg tror der er 'min' Gunder Erichsen som du fant i 1801-folketellinga. Finner han ikke i Fana etter ektefellen's død.Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det ser og ut for at det er hans datter Madli som er der. Madli/Malene, osv. ble ofte skrevet om hverandre etter hva jeg har sett. Og alderen hennes stemmer jo og.Men finner ikke noen link til døde på Landås, så du må vel muligens i kirkebøker.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Hvis du kan få en bekreftelse på at datteren Marthe f. 1777, er født i Kvinnherad , da kan dette være foreldrene : Gunnar (Gunner) Eriksen gift 1776 med Brithe Nilsdotter Snilstveit.Gunnar er født på husmannsplassen Sørstølen under gården Myklebusti Uskedalen. Foreldre er Erik Ingebrigtsen og Ingeborg Kristensdotter Hovland.Brithe Nilsdatters foreldre er Niels Olsson f. 1707 d. 1787 og Martha Jonsdotter Sniltveit f.ca 1710 d.1787. De bodde på Snilstveit.Det er ikke nevnt noe mer i boka om Gunnar Eriksen og Brithe Nilsdatter, men en kan finne mer om deres aner .Opplysningene er hentet fra Gards og Ættesoge for Kvinnherad , band 3 av Anders Havnelid.Mvh. Britt Hjeltnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.