Gå til innhold
Arkivverket

[#21578] Bygdebok for Sogndal?


Gjest Olav Gatland
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Gatland

Er det noen som har kjennskap til om det finnes gårds og ættebøker fra Sogndal?Ser at det finnes en almenn bygdesoge av Per Sandal,men den inneholder vel neppe slekter som jeg er ute etter. Mvh.Olav Gatland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Krongård

Hei , ja det en bok, jeg lånte den på Deichmanske bibliotek her i Oslo. Du får sikkert tak i noe på biblioteket i Bergen. Det skulle visst skrivest flere bøker, men når de kommer vet jeg ikke. Med vennlig hilsen Unni Krongård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Sogndal Sogelag ga i åra 1921-1948 ut 10 årbøker, 'Heimbygdi vår, Sogndal', som har gards- og slektshistorie for dei fleste gardar i Sogndal. Det er ikkje skrive slektshistorie for Sogndal etter den tid. Sogndal Bygdebok, band I, som Per Sandal ga ut i 1986 er ei generell sogebok om Sogndal før 1800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

''Heimbygdi vår, Sogndal'' inneheld etter måten fyldige ættesoger for Norum sokn og deler av Stedje sokn, men hovudvekti synest vera lagt på perioden 1800-1900, og det står lite eller inkje om husmannsættene. Kaupanger sokn manglar heilt, men mest av alt saknar eg ættesoga for sjølve Sogndalsfjøra!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.