Gå til innhold
Arkivverket

[#21594] Slekt i Ofoten


Gjest Inger-Lise Sjøstrøm
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Sjøstrøm

Min mormor var Elenora Johannessen, f. 1882 i Brønnøy, gift med Oscar Oddsen fra Stavanger. Hennes mor het Leonora Johannessen, f.1855 i Ofoten, gift med Johannes Johannessen fra Skudeneshavn. Jeg vet ingenting mer om hennes slekt, hverken foreldre, søsken, bosted osv. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thore Eilertsen

Kan det være disse ? F.t 1865 Leonora Jensdatter, 10 år, far husmann med jord Jens Pedersen, 40 år, fra Brønø/Brønnøy, mor Maren Paulsdatter 37 år fra Ofoten. Andre barn: Hans, 6 år og Jens 1 år. I Døypte i Ofoten 1851 - 1860,står det at at hun hetet Leonore Gerharda, f. 19. sep. 1855, døpt 28. okt. 1855.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Hvis dette er den rette Leonora, så har hun mange forfedre i Ofoten på mors-siden. Jeg har ikke mer på denne familien enn vielse og dåp på 5 barn, så det er sannsynlig at de har flyttet ut. la9ui@arrl.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg skriver slektshistoria for Bronnoy Bygdebok. Jeg har kommet bare opp til 1879, men kan si deg noe likevel: 30 april 1882 ble giftermaalet: Ungkar Bager Johannes Johannessen f. 15/12 1860(?) Skudneshavn sonn av Bager Johs. Johannessen, og pige Leonora Gerharda Jensdtr. Kvalo Bronnoy f. 19/9 1855 Lille Balang Ofoten dtr. av Husm. Jens Christian Pedersen Nordhus Bronnoy.Jens Christian Pedersen g. 1854 i Ofoten, Maren Johanna Paulsdtr. Barna: 1855 Leonora Gerharda f. Lille Ballangen Evenes Ofoten, konf. 1871 der. 1858 dodf. gutt 1860 Peder Kristian d. 1861 halsesyge 1861 Hans Peter, konf. 1876 Bronnoy 1865 Jens Martines, konf. 1880 1867 Kristine Pareli, konf. 1882 Maren Johanna f. 18 aug. 1829 dtr. av Paul Paulsen og Oline Pernille Davidsdtr. Lille Ballangen (konf. 1846) Jens Christian f. 1822 sonn av hsm. Peder Christiansen og h. Karen Elisabeth Jensdtr. Nordhusenge Bronnoy (g. 1822) Jens Christian til Ofoten 1848 Faren Peder kom til Bro. 1821 fra Ofoten f. ca. 1786 Ei soster til Jens Martha Christina f. 1828 g. 1856 Ofoten, Hans Pauli Paulsen, bror til Maren Johanna Paulsdtr.Gbr. Lille BallangenVil vite mer om Johannes Johannessen og din mormor. Skriv meg robert_d_miller@msn.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Margaret Miller

Hallo igjen etter en lang tid! Faren til Jens Kristian Pedersen, Peder Kristiansen kom til Udtorget (Torget indre) i Brønnøy i 1821 fra Ofoten. Ved militaer ruller fra 1830 var han på Nordhus 40 aar. I 1833 var han 50 år. Tror han døde i 1842 på Toft Brønnøy 64 år. Peder er trolig fosterbarn hos presten i Evenes i 1801 og f. 1790, sønn av Kristian Eriksen og Martha Marie Nilsdtr. Kristian d. 1798 og Martha i 1791. Peder ble døpt Peder Arctander Kristiansen (Christiansen) i Evenes. Etter at Peder døde kom kona Karen Elisabet Jensdtr. til Ofoten med barna og der døde hun på Ballangen i 1859 hos dtr.Peder og Karen hadde 2 barn: Jens Christian f. 1822 og Martha Kristine f. 1828, begge f. Brønnøy. Karen f. 1786, dtr. av Jens Pedersen og Berit Nilsdtr. (Nordhusenge) Torget indre Brønnøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.