Gå til innhold
Arkivverket

[#21595] Lars Johanneson (Midtbø) 1773 1846 Langvenda Seljord


Gjest Roy Kåsa
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Kåsa

Lars var bygdevekter i Fyresdal og kom fra Seljord med kona Guro Olsdtr(1777-1841)De var gift i Seljord 14 apr.1803.Fra Fyresdal bygdebok står det at han kom fra Langvenda.De hadde barna Olav 1803 Johannes 1805 Liv 1817 og Liv 1819.Mener å ha funnet hans foreldre Johannes Larson og Liv Halvorsdtr gift 1769 i Seljord. Liv står 1801 som enke og almisselem på Næs i Seljord. Kansje noen kan bekrefte dette? Kona til Lars, Guro er jeg rimelig blank på så håper med dette å få noe på henne også. Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kanhende kom hun fra Fyresdal? Fant en på Family Search som passer med alder derfra :Gro OLESDATTER Birth: 01 Mar 1777 Place: Fyrisdal, Telemark, Norway Christening: 16 Mar 1777 Place: Fyrisdal, Telemark, Norway Father: Ole TALLEFSEN Mother: Torbior KNUDSDREllers var det flere fra Seljord å finne på Family Search, men de var 2 år eldre. Det var og et par Guri Olsdtr fra andre steder rundt i Telemark f. 1776.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ser ut for at det paret du nevner fikk alle sine barn i Seljord :1. Ingeri JOHANNESDATTER Christening: 16 Jul 1769 Place: Seljord, Telemark, Norway Father: Johannes LARSEN Mother: Liv HALVORSDR2. Aase JOHANNESDATTER Christening: 13 Jan 1771 Place: Seljord, Telemark, Norway Father: Johannes LARSEN Mother: Liv HALVORSDR3. Lars JOHANNESEN Christening: 18 Apr 1773 Place: Seljord, Telemark, Norway Father: Johannes LARSEN Mother: Liv HALVORSDR4. Ole JOHANNESEN Christening: 08 Mar 1775 Place: Seljord, Telemark, Norway Father: Johannes LARSEN Mother: Liv HALVORSDR5. Ingeri JOHANNESDATTER Christening: 04 Feb 1781 Place: Seljord, Telemark, Norway Father: Johannes LARSEN Mother: Liv HALVORSDR6. Ingeri JOHANSDATTER Christening: 01 Jan 1784 Place: Seljord, Telemark, Norway Father: Johans LAERSEN Mother: Liv HALVORSDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Kåsa

Takker for svarene Kjellaug! Guro kan kansje komme fra Fyresdal, men ifølge bygdeboka kom de begge ifra Seljord.Barna deres er riktignok født i Fyresdal,men Ft 1801 er det mange Guro - Guroe- i Seljord i 'rette alder' mot ingen i Fyresal, så det brenner nok mest i Seljord tror jeg. Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Regner med at du er klar over at det nylig er kommet helt nye bygdebøker for Seljord. De har dem på biblioteket i Porsgrunn.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Kåsa

Joda Lars det vet jeg,men jeg står som nr 6 i ventekø på dem og ble utolmodig.Derfor forsøket her før jeg forhåpentlig får dem utpå sommeren en gang. Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Eg har funne dei Roy. Fant dei ikkje under Langvenda, men ved hjelp av 1782 tellinga fant eg Johans Larss. bustad Alemankaasen. Med utgangspunkt Almankås i den nye boka, så er vi på rett veg. Det er litt seint å notere ned alt dette nå, men eg skal prøve å få gjort det i morgo. Helsing Gro Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Kåsa

Gro Berit. Var på Biblioteket for å høre hvordan køen på bøkene sto, og fikk da høre at de der hadde fått to eksemplarer til! Disse var ikke til utlån, men kopiering er jo greit. Du gjorde det enkelt for meg med å ha funnet dem på Allmankås så takk så mye for det!!Mvh Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Og då oppdaga du kanskje at det er Guro du kjem lengst på, over i ættesoga for Kviteseid 'Gisle Eiriksson'? Gro Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.