Gå til innhold
Arkivverket

[#21596] Vdr.: Arthur Bjerke


Gjest Bente Aaris
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Aaris

Jeg tillater mig å legge inn et nytt tema, p.gr. av at jeg da kan sende med et bilde, håper det virker.Fandt dette på Ancestry.com i World War 1 Draft Registration Cards 1917-1918:Name: Arthur Bjerke City: Brooklyn County: Kings State: New York Birthplace: Norway Birth Date: 22 Jun 1895 Race: White Roll: 1754306 DraftBoard: 40Legger med bilde av registreringen, det forteller at Arthur var 21 år ugift, maskinist f.i Christania og hadde US Statsborgerskab, (han fikk vist nok automatisk det ved registreringen), Arthur Bjerkes underskrift er også med og utseende.Lidt info. On 6 April 1917, the United States declared war on Germany and officially entered the Great War. Six weeks later, on 18 May 1917, the Selective Service Act was passed, which authorized the president to increase the military establishment of the United States during the war. As a result, every male living within the United States between the ages of eighteen and forty-five was required to register for the draft.Registration Day There were three registrations dates: 5 June 1917 was designated for all men between the ages of twenty-one and thirty-one. A year later, on 5 June 1918, those men who had reached age twenty-one since the first registration could register. (Also included in this registration was a supplemental registration of 24 August 1918 for those men reaching age twenty-one after 5 June 1918.) Then, on 12 September 1918, men ages eighteen through forty-five were required to register. This means that we have genealogical data on virtually every man (around 98%) born between 13 September 1872 and 12 September 1900, if he was living in the United States during World War I.Link til arkivet, hvor du kan innhente flere opplysninger vdr. de militære registre :LenkeDet kan vel nesten ikke være andre end den etterlyste Arthur Bjerke her med fødselsdata.Mvh Bente Aaris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Aaris

Beklager bildet av registreringen ble ikke med, hvorfor nå ikke det? Da vet jeg ikke hvordan man gjør det, men hvis Arne Haaland oplyser sin e-mail adresse, vil jeg gjerne sende det til han.Mvh Bente Aaris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haaland

Hei, Bente. Tusen, tusen takk for dine opplysninger så langt. Som du sikkert forstod av opplysningene i 'ropet om hjelp' vet vi lite og ingenting om morfar og mormor og deres familier. Så kanskje, kanskje. Har en oversikt over korrespondanse fra advokatfirmaet i Montreal i forbindelse med adopsjonen, og deri er nevnt morfars brødre Rudolf og Harry Burke, som navnet var i USA. Forstår at du har funnet et bilde ? Min mail-adresse er a-haa2@online.no. Igjen, tusen takk. MVH Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.