Gå til innhold
Arkivverket

[#21602] Gjertrud og Arnfinn Ellingsen,Sogndal.


Gjest Olav Gatland
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Gatland

Ønsker opplysninger om Gjertrud Samsondtr.f.1852 Maurehaug Sogndal.Hun fødte en datter Anna uekte 1873 med Arnfinn Ellingsen.Anna mener jeg ble gift med Elling Ivarsen,Berdal Leikanger? Hun fikk 1880 en sønn Anders med Jens Jensen, Hafslo som er oppgitt å være (ekte),kan ikke finne henne gift.I Ft.1900 finner jeg henne bosatt på Vatlestad som ugift?Ønsker også opplysninger om denne Arnfinn Ellingsen,som jeg ikke har greid å identifisere.Mvh.Olav gatland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Gatland

Hei Ottar! Takker så mye for tipset,dette kan være mannen jeg er ute etter,men det blir vel litt for mye tipping.Ser av gards og ættebok for Leikanger at denne Arnfinn utvandret til Amerika 1774. Anna ble født 1873,så hvem vet? Mvh.Olav Gatland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Jens Jensson frå Hafslo, barnefar i 1880, er truleg identisk med Jens Jensson Sterri, fødd i Hafslo 5.2.1859, som sidan vart husmann på ein plass under Henjum i Leikanger. Han gifte seg i 1897 med Solvei Olsdotter Grinde, men dei fekk ikkje born i lag.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Gatland

Hei! Takker for opplysningen,dette må være mannen skulle man tro.Det første barnet til Gjertrud Samsondtr.Anna f.1873 som jeg mener gifter seg med Elling Ivarsen.Berdal,du skulle ikke ha noen formening om det kan være riktig? Mvh.Olav Gatland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Ifølge bygdeboka for Leikanger var Elling Ivarson Berdal (1877-1931) gift med Anna Arnfinnsdtr. født i Sogndal (1873-1952). Paret var bosatt på Helland i Leikanger og hadde følgende barn:Magnhild (1904-1971) ugiftKari (1906 -) g.m. Åsmund Ingebriktson Målsnes, Målsnes i Kvamsøy, VikMaria (1907 -)Borghild (1907 - ) g.m. (1934) Ingebrikt Åmundson Vikdal - paret bosatt på Indre Hamre i Leikanger.Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Gatland

Hei Odd!Takker for opplysningende,det er denne Anna Arnfinnsdtr.jeg mener må være identisk med Anne som ble f.28/8-1873 Vatlestad,Sogndal. Mvh.Olav Gatland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.