Gå til innhold
Arkivverket

[#21603] Knud Enerson og Maren Knudsdtr - Våler (Hof) i Hedemark


Gjest Bjørn H. Engseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn H. Engseth

Leter etter forfedre til Knud Enerson Lundeby og Maren Knutsdtr Øverby. De ble gift 9 Juni 1835 i Hof. De var hhv. 27 og 37 ved gifemålet. Maren døde 28 Juni 1840.Hof kirkebok lister fedrene til hhv. å være Ener Hendriksen Lundeby og Knut Øverby. Der slutter mine spor.Setter stor pris på hjelp med å finne mer ut om forfedrene til Knud og Maren.mvh Bjørn H. Engseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Først et par korreksjoner. Vielsen fant sted 9. januar 1835. Kirkeboka nevner ikke fedrene med bosted, kun med fornavn og patronym, og Lundeby og Øverby er plassert under rubrikken for Oppholssted for ektefolkene.Knut Einarsen blir døpt 09.10.1806 med far Ejner Hendrechsen Grøstøen, som er feilskrift for Grønnstøa. Mora ikke nevnt, men Ejner Hendrichsen Øwerbye blir 14.11.1802 gift med Rønoug Andersdatter. Barn på dem: Marthe f. 1803 Lund, Knud f. 1806, Christian f. 16.12.1809 Lundby, Andreas f. 16.02.1815 Grønstøen, Hellene f. 02.01.1818 Grønfløien (som er Grønnstøa?).1801 var Einar i tjeneste på Øverby - 26 år gammel.Maren Knutsdatter er verre. Jeg har ikke funnet noe sikkert på henne så langt. Det er ingen kandidat blant døpte i Hof, finner heller ingen som kan være henne i hele Hedmark i folketellinga 1801. Mulig hun kom fra Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Ifølge FS er foreldrene til Ejner: Hendrik Eriksen ogt Malene Bergersdtr. Både Ejner, Rønnaug og ei Malene ugift? er på Overbye i 1801 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn H. Engseth

Tusen takk til dere begge. Har søkt endel i folketellinegn, og det nærmeste jeg fant noen i 1801 tellingen for Hedemark er Maren Knudsdatter bosatt i Åmodt og f. ca 1797. Lenke Men hvordan kan vi få bekreftet/avkreftet at denne Maren er den jeg leter etter?Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.