Gå til innhold
Arkivverket

[#21609] Opplysninger om Brendhagen - Hedmark/Oppland


Gjest John-Richard Brendhagen
 Del

Recommended Posts

Gjest John-Richard Brendhagen

Ønsker opplysninger som kan bidra til å finne ut mer om min slekt. Vet at min bestefars far (husker ikke navnet) kjøpte en gård i Romedal (hedmark) rundt omkring 1907. Tror, uten at jeg vet sikkert, at han da tok etternavnet Brendhagen. Er det noen som vet navnet på gården som ble kjøpt, navnet hans event foreldrene hans?? Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Du finner en gård med navn Brendhagen i Vang i Hedemark i 1900 LenkeI Romedal finnes en gård som heter Brennhaugen i 1900.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid T. Stordalen Henriksen

Jeg har ikke lett veldig nøye, så du får sjekke om jeg har fått med alle. Her er i hverfall noen i Gårdsmatrikkelen for 1886.------------------------------------------------- Fylke: Hedmark Kommune: Romedal Sogn: Tomter Gårdsnummer: 178 Gammelt matrikkelnr: 163 Navn på gård: Brennhaugen Antall bruk registrert på matrikkelgården: 1.Bruksnr Løpenr Bruksnavn Brukers navn Skyld i mark og øre Daler-Ort-Skilling 1 220 Brennhaugen Ole Eriksen 1.59 0.3.19 ------------------------------------------------- • Fylke: Hedmark • Kommune: Vang • Sogn: Vang • Gårdsnummer: 123 • Gammelt matrikkelnr: 234 • Navn på gård: BrennaAntall bruk registrert på matrikkelgården: 5 Bruksnr Løpenr Bruksnavn Brukers navn Skyld i mark og øre Daler-Ort-Skilling4 304 Brennhagen Johan Olsen 0.19 0.0.23-------------------------------------------------- • Fylke: Hedmark • Kommune: Elverum • Sogn: Elverum • Gårdsnummer: 95 • Gammelt matrikkelnr: 95 • Navn på gård: HerstadAntall bruk registrert på matrikkelgården: 20Bruksnr Løpenr Bruksnavn Brukers navn Skyld i mark og øre Daler-Ort-Skilling7 195g Brennhagen Ole A. Brænden 0.33 0.0.13 ----------------------------------------------------------------------------------------------------Matrikkelutkastet av 1950 HedmarkEngerdal herad 14 Engerdalen 79 Brennhaugen 0 mark 01 øre Ola K. Storstu Romedal herad 178 Brennhaugen 1 Brennhaugen 1 mark 00 øre Romedal almenning 2 Brennhaugen østre0 mark 59 øre Kristian SjøendenHer er matrikkelutkastet 1950: [url="http://www.dokpro.uio.no/cgi-bin/stad/matr50>http://www.dokpro.uio.no/cgi-bin/stad/matr50Her er gårdsmatrikkelen 1886:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John-Richard Brendhagen

Takker for deres opplysninger. Jeg er veldig ny i dette, men interessen for slektsforkningen har vært der siden jeg var liten. På denne gården i Romedal, der navnet ikke er Brendhagen, bodde det 12 barn. Tror gården ble kjøpt i 1907. Det står om gården i Romedalsbøkene - vestergaard, vestgaard - hvis dette gir dere noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John-Richard Brendhagen

Tror min bestefars far var født i 1879 - vet at han døde i 1958. Hans kone (navn ukjent) var født i 1878 og døde i 1946... Håper dette bidrar til at dere igjen kan gi meg mer info.. JR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Jeg anbefaler deg å finne ekteskapet mellom din bestefar og din bestemor i kirkebøkene. Da vil du sannsyneligvis også finne deres foreldres navn. Her vil du også kanskje finne årstall. Det er viktig at du skriver ned alt du finner og også hvor du finner det. eks. < På denne måten kan du eller andre senere finne tilbake.Ser du i kirkeboken for dine foreldre vil du finne navnet på deres foreldre oppgitt.Hvis du går til Kirkebok i forbindels med din bestefars død, vil du også finne når og kanskje hvor han er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John-Richard Brendhagen

Takker for mange bra tilbakemeldinger. Skjønner jeg har en liten vei å gå for å nøste opp i dette... og jammen er det spennende. Får vel se å skaffe meg Romedalsbøkene slik at jeg kan lese litt mer der, og ikke minst gå igjennom tipsene som har kommet inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.