Gå til innhold
Arkivverket

[#21614] DS 'Gulf of Akaba'


Gjest Jarl V. Erichsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarl V. Erichsen

På veggen hos min far henger det nå et bilde av et skip min oldefar - Lars Daniel Eriksen -førte, Gulf of Akaba. Jeg søker informasjon som kan utfylle oldefars historie og livet ombord. Hvem seilte på skipet? Hva slags fart gikk det i ? Osv.I følge Lloyds skipsregister for 1898-99 førte Lars Daniel Eriksen dampskipet 'Gulf of Akaba'. Skipet ble bygget i 1883 og ble eiet av Aktieselskabet Gulf of Akaba (Blom & Ohlsen) i Fredriksvern (Stavern). I skipsregisteret året etter er ikke skipet oppført.Gulf of Akaba var et skip på 1258 netto tonn.Oldefar ble født i Malmø, levde noen få år i Arendal, - og døde på Ceylon i 1900.Mvh - Jarl -bilete0098.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Hmm, ser nå at livet hadde vært enklere om jeg hadde forminsket fila litt..... (:-)) - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Takk for tipset. Jeg sendte brev og fikk svar fra dem for noen år siden. Det var primært litt statisk info om skipet og om rederiet de hadde.Nå er jeg veldig interessert i å finne ut hvem som seilte sammen med oldefar, hvilken fart de gikk i, hvem var sammen med ham da han ble syk og døde på Ceylon i juli 1900, osv. - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.