Gå til innhold
Arkivverket

[#21616] Zacarias Endreson Husevig 1811-1895 - skifte? (Fitjar sogn)


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Er det mulig å få info om skifte etter Zacharias Endreson Husevig 1811-1895 fra Brekke i daværende Fitjar. Jeg har hatt en debatt gående angående hans sønn Størk/Styrk Zachariason (Stark Anderson), men i hans 'obit' stod det ingenting annet enn at han var født i Norge. De opplysningene som finnes om han passer veldig godt med det jeg vet fra før, men jeg skulle vært 100% sikker at det var han. Derfor lurer jeg på hva som kan stå av opplysninger da foreldrene døde. Faren Zacharias Endreson Husevig/Brekke døde i 1895 og moren Guri Størksdtr. døde i 1902. Det hadde vert interessant dersom det lot seg gjøre å finne opplysninger om disse da de døde? Som bl.a. kunne vise hvor denne sønnen bodde da foreldrene døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Er det ikkje på Arkivforum det er lurast å leggja inn dette spørsmålet?Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.