Gå til innhold
Arkivverket

[#21629] Ole Andersen, en umulius fra Østre Toten


Gjest Øystein Brennsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Brennsæter

Ole Giftet seg 24.4.1830 med Marte Andersdatter Klavestadeie. Da han giftet seg ble han kalt Ole Andersen Eikkeren. Antakelig tjente han på Eikeren, men var neppe derfra. Ole og Marte fikk disse barna: Anders f. 29.8.1830, Maria f. 2.2.1834 og Anders f. 23.3.1838. I folketellinga for 1865 finner vi igjen Marte som føderådskone på Homb nordre som enke. Ole døde altså mellom 1838 og 1865. Det er det jeg vet. Kan noen der ute hjelpe meg med sikre data for hvem han var? Hvor kom han fra og hvem var foreldrene, besteforeldrene osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Brennsæter

Jeg skrev i det første innlegget at dette var en umulius. Det ser ut til å stemme. 74 har lest innlegget, men ingen har svart. Det nærmer seg rekord. Jeg tror Ole kan være født i 1805, men i så fall passer han ikke med noen av de Ole Andersen som finnes i LDS-family search. Han kan selvsagt være født et annet sted. Har noen med tilgang til Neumanns arbeider mulighet til å finne ut dette?mvhØystein Brennsæter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Øystein Brennsæter

Jeg la ut denne etterlysningen i begynnelsen av Juni. Jeg har ikke ytterligere opplysninger, men legger inn dette nye innlegget i et forsøk på å den frem fra glemselen. Er det noen der ute som har ett eller annet tips til videre leting vil jeg bli svært glad.Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Vel har du prøvd Slektshistorielaget som Tor Rustad har foreslått?Evt. kan du låne inn kirkebøker til ditt lokale bibliotek og sjekke? Det er gratis, og veldig kurant i de fleste tilfeller. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.