Gå til innhold
Arkivverket

[#21647] Norsk misjon blant hjemløse


Gjest H.K. Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest H.K. Hanssen

Jeg undres på om det er noen her som har arbeidet med registreringskortene fra Norsk misjon blant hjemløses arkiv eller som kjenner til hvordan disse ble ført. Jeg tenker da spesielt på hvis en kvinne fikk flere barn, og disse hadde ulike fedre. Ble barnets far kun oppført hvis han var av reisende slekt, og utelatt om han ikke var det? Eller ble barnefaren oppført uansett etnisitet? Jeg lurer på om det var noen fast praksis på dette? Registreringskortene er jo nokså detaljerte, og jeg kan ikke se andre grunner til at det enkelte steder er utelatt hvem som var barnefar har å gjøre med at denne ikke var av reisende slekt. For det kan ikke være at Norsk misjon blant hjemløse manglet opplysninger om hvem som var far, ettersom yrke er oppført! Kanskje har noen mer kunnskap enn meg på dette området...Alle opplysninger mottas med takk!Med vennlig hilsen,H.K. Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Jeg kan ikke svare på alle de spørsmålene du kom med, men vet en del om dette da jeg har fått en del tilsendt på min egen slekt/familie...Det jeg vet er om en kvinne hadde flere menn, og flere barn med mer enn en så ble alle mennene ført opp. Jeg vet også det at det finnes en del feil (slikt som fødselsdato, riktig far til riktig barn osv...)Hadde en kvinne flere menn så ble de ført på uansett etnisk bakrunn (norsk-samisk-finsk osv...).........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest H.K. Hanssen

Hei Kai,Da krysses våre veier nok en gang, Kai! Og vi er jo i realiteten fjerne slektninger... Takk for dine svar, og GOD HELG til deg og dine! Med vennlig hilsen, H.K. Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Vet ikke om jeg har din epostadresse, men om du får lyst til å maile meg kan du brukke denne adressen: kasaglar@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.