Gå til innhold
Arkivverket

[#21656] Georgine Johanne Andersdatter f. 1869 Øksnes, utvandret?


Gjest John O. Svenning
 Del

Recommended Posts

Gjest John O. Svenning

Georgine Johanne Andersdatter f. 4. sept. 1869 Langenes, Øksnes. I skipslistene er hun ført opp 10/10 1900 Cunard Line under navn Georgine Johanne Nilsen, maskinists hustru. Noen forslag til hvordan jeg skal følge henne videre. Vet jo ikke om hun utvandret. Takknemlig for alle forslag John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Hansen

Georgine reiste ut fra Bergen sammen med barna Natalia og Georg.På Ellis Island ankom den 21.10.1900 fra Liverpool med båten Umbria:Georgia Nelson, 31 år, gift, fra Bergen Natalia Nelson, 13 år, fra Bergen Geo. Nelson, 1 år 6 mnd, fra BergenGeorgines navn kan være amerikanisert allerede der, og alderen stemmer. Barnas navn stemmer, men alderen ikke helt. Kan det være disse ?-Olaf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Dine opplysninger synes meget sannsynlige. Jeg har ingen opplysninger om barn og ektefelle. Georgine var søster til min oldemor. Bygdeboken sier bare: Til Bergen. Det var bare et tilfelle at jeg fant hennes navn i går under søk etter noe annet. Hvis du har opplysninger om ektefelle og barn samt bosted er jeg takknemlig. mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Hei! Under vigde Bergen finner du på post nr. 31894 vielse mellom Ove Georg Kristian Nilsen og Georgine Johanne Andersdtr. Des. 01 1896. Det er ikke anført hvor de er født og jeg trur at BB menes hos byfogden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Takk for hjelpen. Har funnet hvor Ove Georg Kristian Nilsen kom fra (Lovik, Andøy). Georgine hadde jeg data på fra før. Nå gjenstår det å finne familien igjen i USA. Datteren Natalia Adeleide ble tydeligvis 10 år eldre på overfarten. Riktig fødselsår skal være 1897, broren Georg Kristian f. 1900. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.