Gå til innhold
Arkivverket

[#21659] Karoline Charlotte Julie Olsd.og Sina Lovise MarieOlsd, født på Hustad


Gjest Hege Sæterbø
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Sæterbø

Jeg har kun funnet dåpen på disse og nå lurer jeg på om det er noen som kan hjelpe mg med å finne ut hvor det ble av dem. Her er det jeg har: 1. Karoline Charlotte Julie f: 27.08.1888 døpt:21.10.1888 på Hustad. Far er Ole Pedersen, f:1816 i Lesja. Mor er Gjertine Eriksdatter f:30.08.1856 i Fræna.Faddere:Gaardbruker Ole Olsen Hostad, hustru Thora Larsdatter, Husmand Mathias Olsen Farstad, Ungkarl Peder Johnsen Ekren, Gaardbrukerkone KAren Eriksdatter Nerland(Gjertines halvsøster) og Pige Anne Torkildsdtr Kolmandskog. Noen fjerne slektninger mener hun bodde ei stund på Seter/Sæter? 2.Sina Lovise Marie (Siriane overstreket)f: 30.03.1877 døpt:3.6.1877 på Hustad. Far er Dreng Ole Andersen,Bolsø og mor er Gjertine. Faddere; Plassmann Sivert Hansen Hostad, PLassmand Ole Olsen Hostad, BGr. Knud Torstensen Farstad, K.Marit Andersdatter Hostad(Gjertines mor), Pige Ingeborg Elbrigtsdatter, Pige Kirsti Olsdatter Hostad.Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sæterbø

Det stemmer at det er broren til Karoline og halvbror til Sina. Dette er ei veldig komplisert historie der GJertine hadde 7 barn med 5 forskjellige menn. Far til Alfred døde i 1893 på Hustad. Og det stemmer at han var 75 år da de fikk Alfred. De fikk tre ektefødde barn; Anna Margrete Oldine(som er min oldemor, Karoline og Alfred. Gjertine flytta til Bodø i 1896, der hun gifter seg med en annen. En 1/2 mnd før hun flytter får hun datteren,Ragna med en enkemand.Og i 1900 får hun sønnen Konrad med sin ektemann. Gjertine har flyttet veldig mye og har vært ei vidløftig dame. Men nå har jeg nøstet opp nesten alle trådene. Det gjenstår bl.a de to døtrene som jeg ikke finner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.