Gå til innhold
Arkivverket

[#21660] Marcello Haugen. Hvor finner jeg ham 1900 i Kristiania?


Gjest Rita Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Hole

Trenger hjelp med å finne Marcello Haugens bosted i Kristiania i 1900. Han døpenavn er Mikael Martin Hansen Haugen født 6 juli 1878 i Kongsberg. Sønn av Thorius Hansen Haugen født i Kongsberg(død 1890)og Elen Marie Mikaelsdatter født i Skedsmo Stiller egentlig med blanke ark,bortsett av det jeg har lest om ham.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Joda, Berit, dette er nok den riktige, for i 1900 var han lokomotivpusser, visstnok ansatt året før, og stasjonert på Otta stasjon. Så at han skulle befinne seg på Vågå ved tellingstidspunktet er helt rimelig! (Vet ikke hvor Rita har det fra at han skulle oppholde seg i Kristiania i 1900.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Hei og takk til dere begge! Jeg søkte på Marcello Haugen(har ikke lært å sende lenke, desverre)og det stod at familien flyttet til Kristiania i 1895.Tok det for gitt at Marcello fyttet med.Flere opplysninger mottaes med takk!Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Takk JanDet var på den siden jeg fant mine opplysninger! Marcellos mor bodde i Kristiania i 1900,men hvor?Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Da kan jeg ikke skjønne annet enn at dette må være Inga med søsken i 1900, og moren ser ut til å ha giftet seg igjen.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Takk Berit!Du fant dem ! Jeg ser at moren fikk en datter med sin nye mann 1år etter Marcellos fars død.-To av Marcellos oldebarn har arvet hans evner,'varme hender'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.