Gå til innhold
Arkivverket

[#21688] Maria Vilhelmine Kristiansdatter, av omstreiferslekt?


Gjest Kai S Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Har fått i oppdrag av en bekjent i å finne ut om hennes mormor var omstreifer.Denne mormorens navn var Maria Vilhelmine Kristiansdatter.I kirkeboken for Løten i 1914 når datteren Kari blir født står det at hun er født i 1895. Faren til Kari er Fridtjof Fransen. Maria og Fridtjof kan ikke sees å ha inledet noe forhold!Vet ikke hva jeg skal gjøre for å finne etterslekten til denne Maria Vilhelmine, kan noen hjelpe?På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

ForslagEidskog Gruen.Telling 1900.Kristian Hansen 1853 og kona Karoline Arnesdtr. 1864 begge Eidskog. Barn Marie Vilhelmine f. 1893. Karl,Anna Otilie. Tomas Henry.Kan jo være helt feil. Vet ikke hvor Karis familie levde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen
LenkeDet er vel denne familien... Har lagt merke til denne selv, men vet ikke om dette er riktig. Som jeg har nevnt så er kari døpt i Løten. Løten og Eidskog er i samme fylke og det er heller ikke lange biten å reise! Så det er en mulighet---
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Jeg søkte på hele landet og kun ei hadde rett navn.Og hun var også fra rett område.Men.... Det er jo ikke sikkert hun var telt med begge navna.Men pussig sammentreff var det.Kristian Hansen bor også på samme sted Gruen i 1865.Karoline tror jeg er på Buvigen Eidskog i 1865.Men valg av navn på barna plager meg litt.Ingen som blir kalla opp etter slekta?Når Kari blir konfirm. eller gift står hennes foreldre da? Hadde hun kontakt med de?Lite å gå etter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kai S Gurrik Larsen

Hei Nina og takk for hjelpen.Det er noe sensitive opplysninger jeg har, men om du mailer meg blir det noe lettere å gi deg.kasaglar@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Hei Kai.Jeg spør ikke etter sensitiv info.bare om hun hadde kontakt med noen av foreldrene senere så kan kansje de og event.søsken spores når hun gifter seg, får barn osv.Tenker på faddere forlovere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.