Gå til innhold
Arkivverket

[#21690] Hans Pedersen og Karen fra Verdal og Ringebu


Gjest Inger M. Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger M. Hanssen

I 1808 gifter enkemand Hans Pedersen Leirfald seg med Karen Gundersdotter Holmsveet i Verdal. Han blir senere kalla Qvam. Historia forteller at han var fra Elstad i Ringebu. Dette er usikkert. Barn vi veit om: 1. Johan Petter, f. 1808 2. Andreas, f, 1818, g.m. Martha Kjerstine, f. 1812. Ingen flere barn f. i Verdal. Er det noen som veit om flere barn? Eller noe om hvor Hans og Karen kom fra? Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I FS VRI finnes 3 barn til som kan være deres: Gunder f.3/4 1811, dpt. 12/4 Inderøy---Martha f.21/6 1814, dpt. 17/7 Inderøy--- Michael f.13/11 1816, dpt. 15/12 Inderøy.Ellers så står det også Johan Petter f.23/11 1808 på Auglen, dpt.11/12 Verdal. Død 26/10 1839. Konf. 23/9 1823. Gift 15/3 1839 med Maria Johannesdt. f.1813 Walstadvald.--- Andreas f. 5/7 1819 på Qvamsvald, dpt.22/8 Stiklestad. Gift 24/1 1840 med Martha Kirstine Pedersdt. f.1813 Bjartnesøyen. Står ikke konf. eller dødsfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg er litt usikker på om det er riktig kone jeg har funnet til Johan Petter, men ut fra fødselsreg. ser det slik ut. Det ble visst ingen barn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger M. Hanssen

Flott, da er det på Inderøy familien har vært. Takk skal du ha. Hvor i alle dager fant du dette?? Er nok noe sløv men hva er FS VRI?? Med vennlig hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Litt dovent av meg men jeg skriver FS som forkortelse på Familysearch (mormonerne), VRI er en egen del under der med avskrifter fra Kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg er visst ikke bare doven, men også sløv.Første delen av det jeg skrev var fra FS. Den andre delen med alle opplysningene var fra kirkebøkene for Verdal som ligger her på nettet under TYPE øverst i de blå feltet her på siden.Opplysninger fra FS er ikke alltid å stole på, men de under VRI er sikrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Berg

Eg meiner det er feil at Johan Petter vart gift med Maria Johannesdt. Det var to par som vart gift 15.03.1839. Det eine paret var Johan Petter som gifta seg med enke Berit Haldorsdt. f. 1805 på Verdalsøra. Det andre var Maria Johannesdt. f. 16.01.1813, som vart gift med Anders Andersen f. 1811 i Sverige. Beklager om eg tek feil. Mvh Thomas Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger M. Hanssen

Lånte microfilm for Verdal for å være sikker på giftermålet til Johan Petter. Han gifta seg i 1839 med enke Berit Halvorsdatter Øren.Sjekka også dåp på Inderøya og fant dåpen til alle 3 ungene der. Gunder, Martha og Michael. Tusen takk for opplysningene om Inderøy, dette hadde jeg ikke funnet selv. Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger M. Hanssen

Er det noen som har opplysninger om etterslekt til disse 3 ungene født på Inderøy?Etterslekta til Andreas Hansen er Hanssen og Elstadslekta i Verdal og på Steinkjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.