Gå til innhold
Arkivverket

[#21696] Ole Størkersen Julsund, f ca. 1850 ?


Gjest Hanne Heen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Heen

Er det noen som har vært borti denne mannen, han skal muligens være født på Otrøy i Aukra, Møre og Romsdal. Jeg prøver nå å finne ut om han ble gift med Anne Haraldsdatter Langeland (Bårdnes), født ca. 1855 i Tomrefjord, Møre og Romsdal. Er ute etter å finne ut om de har noen etterslekt, og om det er riktig mann vi har fått oppgitt at hun giftet seg med. Kjenner noen til dette paret hadde det vært fint å få kontakt med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

Her er vel paret i 1900. LenkeFinner ikke Ole i de to bygdebøker som er utgitt om Midsund (Otrøy) Det er vel mer nærliggende at han er født i Fræna eller Aukra (Gossen).vennlig hilsen Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

Dette er vel høgst sannsynlig Ole ved folketelling 1865 LenkeStemmer også med fødselsår oppgitt i folketelling 1900.Vennlig hilsen Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Tusen takk for svaret fra deg Helge. Da ser det ikke ut som hun er født i Tomrefjord. Fikk opplysningene i all hast fra en Amerikaner som var innom Ålesund og de hadde ikke mange navn og årstall og gå ut fra, men tror ganske sikkert dette er rette personer. Skal se om jeg finner henne i fødslene over Sunnylven og så får vi se hvem som er hennes foreldre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

Fra bygdebok for Tomrefjord s 379Haraldtua, ut fra br.nr 3 som plass i 1863. 1864-1912 Harald Rasmusson Langeland Bårdsnes (1820-1889) g.m Brit Andersd… 1824-1912). Barn Ane Gjertine 1854-, Rakel Beate63, Ane Marta 67. Harald og Brit samt de to eldste borna kom flyttande fra Synnylven i 1864. Harald var fra Horningdal og foreldra var Rasmus Jonson og Kari Jonsdtr. Brit var fødd i Stryn. Foreldra hennar heitte Anders Olsson og Brita Olsdotter. Brit var søster til Ragnhild Andersdtr i Myrbotna på Lid br nr 3. Ane ble gift med Ole Størkersen og budde ut i Julsunda. Rakel gifta seg ikkje, døydde i 1944, Ane Marta døydde ugift i Tuen i 1913.Vennlig hilsen Helge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Tusen takk igjen, da fikk jeg også bekreftet at det er rett familie, navnene på foreldrene er det samme som jeg fikk oppgitt. Da mangler jeg bare etterkommere på Ane og Ole, om det ble noen. Det ble ikke mange flere i denne grenen av slekten da ser jeg når ingen av søstrene fikk etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.